Σε μεγάλους οργανισμούς, υπάρχει συνήθως ένας επικεφαλής μάρκετινγκ (CMO) που διαχειρίζεται όλες τις πτυχές και λειτουργίες του μάρκετινγκ.
Λόγω της ευρείας φύσης του τίτλου τους, οι CMO συχνά αποδέχονται πολλούς ρόλους στους οργανισμούς τους.
Το να μάθετε περισσότερα για αυτούς μπορεί να σας βοηθήσει να αποφασίσετε εάν αυτή η καριέρα είναι κατάλληλη για εσάς.
Σε αυτό το άρθρο, εξηγούμε τι είναι ο επικεφαλής μάρκετινγκ και συζητάμε τους βασικούς ρόλους του σε έναν οργανισμό.
Τι είναι ο CMO;
Ο CMO (Chief Marketing Officer), είναι ένα ανώτερο στέλεχος ενός οργανισμού που είναι υπεύθυνος για την επίβλεψη των προωθητικών προσπαθειών και των διαφημιστικών δραστηριοτήτων της εταιρείας.
Επιπλέον, δίνει αναφορά στον διευθύνοντα σύμβουλο (CEO) της εταιρείας.
Οι ευθύνες που έχει μπορεί να ποικίλλουν σημαντικά ανάλογα με τον κλάδο και τις ανάγκες ενός εργοδότη.
Έχει διαφορετικά σύνολα δεξιοτήτων και πολλαπλούς ρόλους για να παρέχει μεγαλύτερη αξία στους εργοδότες τους.
Ποιοι είναι οι ρόλοι του;
1. Marketing Director
Ως το πιο υψηλόβαθμο στέλεχος μάρκετινγκ σε έναν οργανισμό, ο CMO λαμβάνει αποφάσεις που καθοδηγούν τη συνολική δομή του κλάδου.
Μπορεί επίσης να θέτει στόχους μάρκετινγκ που ευθυγραμμίζονται με τους γενικότερους της εταιρείας.
Ανάλογα με την εταιρεία στην οποία εργάζεστε, οι πτυχές του μάρκετινγκ που επιβλέπετε μπορεί να διαφέρουν.
Για παράδειγμα, σε έναν μικρό οργανισμό, μπορεί να λάβετε συγκεκριμένες αποφάσεις για μεμονωμένες καμπάνιες.
Αντίθετα, αν εργάζεστε για έναν μεγαλύτερο οργανισμό, θα ασχοληθείτε με μια πληθώρα δραστηριοτήτων και προωθητικών ενεργειών.
2. SEO
Το SEO είναι ένα σημαντικό στοιχείο των στρατηγικών μάρκετινγκ πολλών εταιρειών.
Μια ομάδα μάρκετινγκ μπορεί να χρησιμοποιήσει τεχνικές SEO για να διασφαλίσει ότι οι ιστοσελίδες της εταιρείας εμφανίζονται στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης όταν οι χρήστες αναζητούν συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά.
Η οργανική επισκεψιμότητα μπορεί να βοηθήσει την εταιρεία να αυξήσει τις πωλήσεις της με περιορισμένο προϋπολογισμό.
Ως χρήστης του SEO, ένας CMO προσπαθεί να διασφαλίσει ότι η εταιρεία υπερέχει από τα websites των ανταγωνιστών της.
Η δουλειά του βοηθά την ομάδα μάρκετινγκ να ολοκληρώσει με ακρίβεια τις απαραίτητες εργασίες SEO και να αυξήσει την επισκεψιμότητα.
3. Social Media Manager
Ένας CMO που λειτουργεί ως social media manager παρέχει καθοδήγηση στην ομάδα μάρκετινγκ και εφαρμόζει πολιτικές κατάλληλες για την διαχείρισή τους.
Η δημιουργία μιας ελκυστικής παρουσίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για μια εταιρεία μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία και αύξηση πωλήσεων.
Αυτό συμβαίνει διότι, οι πιθανοί πελάτες που ακολουθούν εταιρικούς λογαριασμούς μπορεί να βρουν δελεαστικές διαδικτυακές διαφημίσεις.
Για τη δημιουργία στοχευμένων διαφημίσεων, μια εταιρεία μπορεί να παραχωρήσει τον σχεδιασμό και την δημιουργία τους σε μια άλλη που παρέχει αυτές τις υπηρεσίες (όπως εμάς!).
Ως CMO, μπορείτε να επιβλέπετε την ανάπτυξη στρατηγικών διαφήμισης μέσω social media για να διασφαλίσετε ότι ο οργανισμός προσεγγίζει το σωστό κοινό και μεγιστοποιεί την απόδοση της επένδυσής του.
4. Καινοτόμος
Ως το πιο υψηλόβαθμο στέλεχος μάρκετινγκ σε έναν οργανισμό, είναι συχνά ευθύνη σας να αναζητείτε ευκαιρίες για καινοτομία.
Ένας απλός τρόπος να αναπτύξετε νέες ιδέες, είναι να μάθετε για τις τάσεις του κλάδου.
Αυτό μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να εντοπίσετε πιθανές ευκαιρίες για να σχεδιάσετε μελλοντικές εκστρατείες μάρκετινγκ.
Μπορείτε επίσης να παρέχετε στους ηγέτες της εταιρείας πληροφορίες για τις επιθυμίες των πελατών και να αναπτύξετε καινοτόμες τεχνικές μάρκετινγκ για να δοκιμάσει η ομάδα σας.
5. Brand Manager
Η διαχείριση της επωνυμίας της εταιρείας είναι ένας από τους πιο σημαντικούς ρόλους ενός CMO.
Ως brand manager, είστε συνήθως υπεύθυνος για τη διασφάλιση ότι όλες οι προσπάθειες μάρκετινγκ λειτουργούν προς την καθιέρωση του επιθυμητού branding της εταιρείας.
Αυτό συχνά περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός οδηγού που μπορεί να βοηθήσει την ομάδα μάρκετινγκ να εξασφαλίσει συνέπεια επιλέγοντας συγκεκριμένες λέξεις, λέγοντας ιστορίες που δείχνουν τις αξίες της εταιρείας και δημιουργώντας αναρτήσεις στα social media που αναπτύσσουν την επωνυμία.
Πηγή: Indeed