Ενώ ορισμένες επιχειρήσεις προμηθεύονται πρώτες ύλες και παράγουν υλικά αγαθά, άλλες προσφέρουν άυλες υπηρεσίες στους πελάτες τους και ανήκουν στο Service economy.
Οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις και οι βελτιώσεις στην επικοινωνία συνεχίζουν να διευρύνουν τις ευκαιρίες για πολλές από αυτές τις εταιρείες που σχετίζονται με υπηρεσίες και αυξάνουν το μερίδιο αγοράς τους.
Έτσι λοιπόν σε αυτό το άρθρο θα δούμε:
- Τι είναι το Service economy
- Ποια τα χαρακτηριστικά του
- Από ποιους τομείς αποτελείται
Τι είναι το Service economy;
Το Service economy (οικονομία υπηρεσιών) είναι ένας τομέας της ευρύτερης οικονομίας που εστιάζει στην παροχή υπηρεσιών αντί στην παραγωγή προϊόντων και αγαθών.
Σε πολλά ανεπτυγμένα έθνη, η οικονομία των υπηρεσιών αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος της συνολικής οικονομίας.
Γνωστή και ως τριτογενής τομέας, η οικονομία των υπηρεσιών περιλαμβάνει βιομηχανίες όπως:
- η τεχνολογία του Διαδικτύου (IT)
- οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες και
- η υγειονομική περίθαλψη
Μερικά παραδείγματα ανθρώπων που εργάζονται στην οικονομία των υπηρεσιών περιλαμβάνουν γιατρούς, δικηγόρους, baristas, τραπεζίτες, δάσκαλους και άλλα πολλά.
Ποια είναι τα χαρακτρηριστικά ενός Service economy;
Ενώ υπάρχουν πολλές βιομηχανίες που ανήκουν στην οικονομία των υπηρεσιών, υπάρχουν μερικά χαρακτηριστικά που καθορίζουν αυτόν τον χώρο.
Ακολουθούν τρία βασικά χαρακτηριστικά μιας οικονομίας υπηρεσιών.
1. Αφθονία
Η οικονομία των υπηρεσιών αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος του τριτογενούς τομέα, πράγμα που σημαίνει ότι είναι γεμάτος με μια πληθώρα διαφορετικών βιομηχανιών και επιχειρηματικών μοντέλων.
Σε αντίθεση με τις άλλες οικονομίες που βασίζονται στις πρώτες ύλες, η οικονομία των υπηρεσιών βασίζεται στη γνώση και τις δεξιότητες.
Εξαιτίας αυτού, οι βιομηχανίες στην οικονομία των υπηρεσιών συνεχίζουν να προσαρμόζονται και να προοδεύουν για να προσφέρουν νέες υπηρεσίες στους πελάτες τους.
Αυτό διευρύνει τον αριθμό των προσφορών που παρέχει η οικονομία υπηρεσιών στους καταναλωτές.
2. Ανταγωνισμός
Πέρα απο το γεγονός ότι περιλαμβάνει μια μεγάλη ποικολία βιομηχανιών υπηρεσιών, η οικονομία των υπηρεσιών αποτελείται από μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο.
Ενώ οι κρατικές υπηρεσίες ρυθμίζουν ορισμένες από αυτές τις υπηρεσίες, υπάρχουν πολλές υπηρεσίες που δεν απαιτούν ρύθμιση.
Αυτό διευκολύνει τους νέους επιχειρηματίες και επαγγελματίες να προσφέρουν υπηρεσίες, γεγονός που αυξάνει τον ανταγωνισμό.
3. Καινοτομία
Όπου υπάρχει ανταγωνισμός, υπάρχει και καινοτομία.
Οι επαγγελματίες σε πολλούς κλάδους υπηρεσιών μαθαίνουν ο ένας από τον άλλον και χρησιμοποιούν τα εξελισσόμενα σετ δεξιοτήτων τους, για να προσαρμοστούν στις ανάγκες των πελατών τους.
Για παράδειγμα, ένας επαγγελματίας που εργάζεται ως σύμβουλος επιχειρήσεων μπορεί να αποφασίσει να επεκτείνει τις υπηρεσίες του για να συμπεριλάβει εικονικά εργαστήρια και σεμινάρια καθώς αυξάνεται η ζήτηση για πιο απομακρυσμένες επιλογές.
Αυτό θα μπορούσε επίσης να τους βοηθήσει να προσεγγίσουν νέους πελάτες σε διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές.
Όσοι εργάζονται στον κλάδο των υπηρεσιών είναι συχνά εξαιρετικά καινοτόμοι, επειδή τους βοηθά να παραμένουν σχετικοί και να αυξάνουν τα περιθώρια κέρδους.
Από ποιους τομείς αποτελείται;
Η οικονομία των υπηρεσιών αποτελείται από αρκετούς μικρότερους τομείς που παρέχουν μεγάλη ποικιλία υπηρεσιών σε μια κοινότητα.
Η κατανόηση του τι είναι αυτοί οι τομείς, μας βοηθάει να κατανοήσουμε τον ουσιαστικό ρόλο που παίζει η οικονομία υπηρεσιών στη ζωή μας.
Μερικοί από τους πιο γνωστούς τομείς μιας οικονομίας υπηρεσιών, είναι οι εξής:
- Διοίκηση Επιχειρήσεων
- Μεταφορά και αποθήκευση
- Βοηθητικά προγράμματα
- Οικονομικά και ασφάλιση
- Πληροφορίες
- Υπηρεσίες ακινήτων
- Υπηρεσίες ενοικίασης και χρηματοδοτικής μίσθωσης
- Επαγγελματικές, τεχνικές και επιστημονικές υπηρεσίες
- Υποστήριξη από διαχειριστή
- Υπηρεσίες διαχείρισης και αποκατάστασης απορριμμάτων
- Υπηρεσίες εκπαίδευσης
- Τέχνη, ψυχαγωγία και αναψυχή
- Υγεία και κοινωνική πρόνοια
Πηγή: Indeed