Τι είναι το influencer marketing;

Τι είναι το influencer marketing;

influencer marketing

Τι είναι το Influencer Marketing; Αυτό το κομμάτι του social media marketing αναφέρεται σε επιχειρήσεις που συνεργάζονται με άτομα με σημαντική παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσιών τους.

Σήμερα, εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν social media σε καθημερινή βάση.

Εμπιστεύονται συνήθως τα άτομα που ακολουθούν. Eπομένως θα ήταν καλή ιδέα οι επιχειρήσεις να απευθυνθούν σε όσους έχουν πολλούς ακόλουθους στα social media και υψηλά ποσοστά αφοσίωσης.

Η συνεργασία μιας επιχείρησης με influencers, μπορεί να οδηγήσει τόσο στην αύξηση των πωλήσεων, όσο και της φήμης της.

Αν θέλετε να αξιοποιήσετε στο έπακρο αυτές τις καμπάνιες μάρκετινγκ, πρέπει να έχετε και την κατάλληλη στρατηγική.

Ας εξετάσουμε τι είναι το influencer marketing, ποια είναι τα οφέλη αλλά και ποιους περιορισμούς έχει.

Δίνοντας έναν ορισμό

Το Influencer Marketing είναι μια μορφή μάρκετινγκ που δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να συνεργάζονται με άτομα που έχουν πολλούς ακόλουθους (followers), προκειμένου να αυξήσει την φήμη του brand της.

Οι εταιρείες ζητούν συνήθως από τους συνεργαζόμενους influencers να δημοσιεύσουν περιεχόμενο (content) που προωθεί τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους.

Εάν οι υποψήφιοι πελάτες σας δουν κάποιον που ακολουθούν να διαφημίζει την επιχείρησή σας, υπάρχει ένας εγγενής παράγοντας εμπιστοσύνης στον οποίο μπορείτε να στηριχτείτε για να αυξήσετε το ποσοστό μετατροπών σας.

Αναπόσπαστο μέρος οποιασδήποτε στρατηγικής επιρροής είναι να βρείτε ποιοι παράγοντες μπορεί να ταιριάζουν στην εταιρεία σας.

Για παράδειγμα, εάν πουλάτε ενυδατικές κρέμες προσώπου, μπορεί να θέλετε να συνεργαστείτε με έναν influencer με ισχυρό ιστορικό επιτυχίας στην προώθηση προϊόντων περιποίησης δέρματος.

Σε αυτό το σενάριο, είναι καλύτερο να συνεργαστείτε με άτομα που πληρούν αυτά τα κριτήρια, επειδή όσοι ακολουθούν αυτόν τον συγκεκριμένο influencer ενδιαφέρονται για το τι έχουν να πουν.

Μόλις βρείτε έναν influencer που σας αρέσει, απευθυνθείτε και δείτε αν μπορείτε να πετύχετε μια συμφωνία.

Για αυτήν τη συναλλαγή, μπορείτε να τους επιτρέψετε να λαμβάνουν προμήθεια για όλα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που πωλούν.

Για παράδειγμα, μπορείτε να τους δώσετε το 10% των εσόδων που παράγονται από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που πωλούν για λογαριασμό σας.

Θα χρειαστεί να ελέγξετε εάν αυτή η συμφωνία είναι βιώσιμη και ίσως ακόμη και να θέλετε να συνεργαστείτε με περισσότερους influencers, εάν αυτό ορίζει η στρατηγική σας.

Influencer marketing via Shopify

Τα οφέλη του influencer marketing

1. Συμβάλλει στην οικοδόμηση αξιοπιστίας και εμπιστοσύνης

Ένας από τους λόγους που πολλές επιχειρήσεις δυσκολεύονται να πουλήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους είναι ότι δεν έχουν πιστούς πελάτες.

Η επιχείρησή σας πρέπει να φαίνεται αξιόπιστη, εάν θέλετε οι άνθρωποι να αγοράζουν από εσάς.

Συνεργαζόμενοι με έναν influencer που εμπιστεύονται οι ακόλουθοί του, μπορείτε να το πετύχετε.

2. Είναι αρκετά αποδοτικό

Ένα άλλο σημαντικό πλεονέκτημα της χρήσης του influencer marketing είναι ότι είναι οικονομικά αποδοτικό. Εφόσον συνεργαστείτε με τους κατάλληλους ανθρώπους, η επένδυσή σας σε αυτή την μορφή μάρκετινγκ θα αποδώσει γρήγορα καρπούς.

3. Προσελκύει ποιοτικούς πελάτες

Χρησιμοποιώντας influencing καμπάνιες, μπορείτε να προσεγγίσετε άτομα που πιθανότατα ενδιαφέρονται για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρετε. Ως αποτέλεσμα, μπορεί να έχετε πιο εύκολο χρόνο να αυξήσετε το ποσοστό μετατροπών σας.

4. Αυξάνει το brand awareness

Όταν συνεργάζεστε με influencers, προμοτάρετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας μπροστά σε εκατοντάδες χιλιάδες άτομα. Υπάρχουν και κάποιοι influencers που έχουν εκατομμύρια followers. Επομένως, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να αξιοποιήσετε το influencer marketing προκειμένου να ενισχύσετε την αναγνωρισιμότητα του brand σας.

Wes McDowell’s perspective on influencer marketing

Οι περιορισμοί του influencer marketing

Ενώ οι influencing καμπάνιες μπορούν να προσφέρουν πολλά, υπάρχουν και ορισμένοι περιορισμοί που πρέπει να λάβετε υπόψη.

Για παράδειγμα, η συνεργασία με έναν παράγοντα επιρροής που δεν είναι κατάλληλος για την επωνυμία σας για οποιονδήποτε λόγο, μπορεί να ανατρέψει το marketing plan σας.

Επιπλέον, μπορεί επίσης να βλάψει το brand σας, καθώς οι influencers με τους οποίους συνεργάζεστε αντικατοπτρίζουν την επιχείρησή σας.

Επίσης, η συνεργασία με έναν παράγοντα επιρροής σε λάθος κλάδο μπορεί να καταστήσει δύσκολη την πώληση των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας.

Γι’ αυτό πρέπει πάντα να ελέγχετε προσεκτικά τους influencers σας. Θα πρέπει να ρίξετε μια ματιά στο ιστορικό τους και να βεβαιωθείτε ότι ο τρόπος ζωής τους είναι συμβατός με την εταιρεία σας.

Διαφορετικά, αντί να προωθούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας αποδοτικά, θα εκπροσωπούν άσχημα την εταιρεία σας.

Τέλος, είναι καλό να έχετε επαγγελματίες στην επιχείρησή σας που μπορούν να επικοινωνούν με influencers με τους οποίους θέλετε να συνεργαστείτε για να μάθετε περισσότερα για αυτούς.

Οπότε, εάν θέλετε να ξεκινήσετε να προωθείτε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας στα social media, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας εδώ.

Επιπρόσθετα, εάν θέλετε να αξιοποιήσετε το No.1 πλατφόρμα του influencer marketing, το TikTok, μπορείτε να απευθυνθείτε σε εμάς εδώ.

Πηγή: Mailchimp

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Phaedon Wallace

Τελειόφοιτος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Marketing και αρθρογράφος στο Business Review Greece. Αρθρογραφεί με τετραετή εμπειρία κυρίως για θέματα productivity, marketing και ψυχολογίας. Επιπλέον, διαθέτει εμπειρία σε social media management και SEO. Κατέχει πτυχία Αγγλικών, Γερμανικών και Ιταλικών. Είναι ένας άνθρωπος που του αρέσει η αναζήτηση, αναγνωρίζει την σημασία της ψυχικής υγείας, του αρέσει η ομαδική δουλειά, είναι υποστηρικτικός και δεν παύει να εξελίσσεται τόσο στην επαγγελματική του σταδιοδρομία, όσο και στην καθημερινή του ζωή.

Ίσως σας ενδιαφέρει