Η μητρική εταιρεία του Snapchat (Snap) ανέφερε μικρή αύξηση στα έσοδά της και μεγάλη καθαρή ζημία για τους τελευταίους τρεις μήνες του 2022.
Ένα από τα κύρια αίτια είναι ότι αντιμετωπίζει αυστηρότερους διαφημιστικούς προϋπολογισμούς εν μέσω ευρύτερης οικονομικής αβεβαιότητας.
Τα τριμηνιαία έσοδα της Snap ήταν μόλις 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια, ουσιαστικά σταθερά σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Για ολόκληρο το έτος, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 12%.
Ο βραδύτερος αυτός ρυθμός σχετίζεται με την «ταχεία επιβράδυνση της ανάπτυξης της ψηφιακής διαφήμισης», σύμφωνα με την εταιρεία.
Η κατάσταση φαίνεται να είναι ακόμη χειρότερη το τρέχον τρίμηνο. Στελέχη της εταιρείας δήλωσαν ότι υπάρχει μείωση εσόδων περίπου 7% μέχρι στιγμής το πρώτο τρίμηνο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Η Snap εκτιμά ότι τα έσοδα για τους πρώτους τρεις μήνες του έτους θα μειωθούν μεταξύ 2% και 10% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Αυτά τα στοιχεία συμπεριλήφθηκαν σε μια επιστολή επενδυτών, παρά το γεγονός ότι η Snap δήλωσε ότι δεν θα παρείχε συγκεκριμένη καθοδήγηση για το τρίμηνο.
Εν τω μεταξύ, η εταιρεία σημείωσε καθαρή ζημία άνω των 288 εκατομμυρίων δολαρίων το τρίμηνο, σε σύγκριση με τα καθαρά έσοδα 22,5 εκατομμυρίων δολαρίων που κέρδισε την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο.
Οι μετοχές του Snapchat (SNAP) υποχώρησαν έως και 15% στις συναλλαγές “after-hour trading”. Η έκθεση σηματοδότησε το τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο καθαρών ζημιών για την Snap.
Τι προκάλεσε τα παραπάνω στατιστικά;
Οι τέσσερις βασικότεροι παράγοντες από τους οποίους υποφέρει η εταιρεία του Snapchat είναι οι εξής:
- Ο αυξημένος ανταγωνισμός στην αγορά των social media
- Οι αλλαγές απορρήτου των εφαρμογών της Apple
- Η ασθενέστερη ζήτηση από τους διαφημιστές εν μέσω φόβων για επικείμενη ύφεση
- Τα υψηλά επιτόκια και ο πληθωρισμός
Πως το Snapchat επηρεάζει άλλους τεχνολογικούς κολοσσούς;
Τα στατιστικά του Snapchat θα μπορούσαν να είναι ανησυχητικά και για άλλους τεχνολογικούς γίγαντες που βασίζονται στην υγεία της αγοράς ψηφιακών διαφημίσεων.
Τόσο η Meta του Facebook, όσο και η Alphabet της Google, πρόκειται να αναφέρουν αποτελέσματα αυτήν την εβδομάδα. Οι μετοχές της Meta και της Alphabet υποχώρησαν ελαφρά στις συναλλαγές “after-hour trading” την Τρίτη μετά τα αποτελέσματα της Snap.
Η Snap τον Αύγουστο έγινε μία από τις πρώτες μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας που ανακοίνωσε μαζικές απολύσεις, μειώνοντας το προσωπικό της κατά 20%.
Πολλές άλλες εταιρείες τεχνολογίας ακολούθησαν, συμπεριλαμβανομένων των Meta, Alphabet, Amazon και Mircrosoft. Το αποτέλεσμα ήταν η απώλεια δεκάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας στον κλάδο.
Το θετικό σημάδι για το μέλλον της εφαρμογής
Ίσως το μοναδικό θετικό σημείο για το Snapchat είναι το κοινό του. Η εταιρεία ανέφερε ότι είχε 375 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες καθημερινά το τρίμηνο, σημειώνοντας αύξηση 17%.
Η συνδρομητική υπηρεσία Snapchat+, η οποία ξεκίνησε πέρυσι σε μια προσπάθεια να δημιουργήσει νέες πηγές εσόδων, έφτασε τους 2,5 εκατομμύρια συνδρομητές το τέταρτο τρίμηνο.
Επιπρόσθετα, η Snap δήλωσε ότι αναμένει να πραγματοποιήσει μειώσεις κόστους ύψους 500 εκατομμυρίων δολαρίων. Η απόφαση αυτή είναι αποτέλεσμα της αναδιάρθρωσης της εταιρείας μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου.
Ωστόσο, πολλοί αναλυτές αμφιβάλλουν για το μέλλον της εφαρμογής. Το μεγάλο ερώτημα είναι εάν θα καταφέρει να παραμείνει ένα social media που εξελίσσεται, ή ένα που παρακμάζει ραγδαία. Όποια και αν είναι η κατάληξη όμως, το σίγουρο είναι ότι το 2023 επιφυλάσσει πολλά.
Πηγή: CNN