Τι είναι το Social Listening;

Τι είναι το Social Listening;

Τι είναι το Social Listening;

Το Social Listening (κοινωνική ακρόαση) είναι το πρώτο βήμα για τη δημιουργία περιεχομένου που γίνεται viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μπορεί να αποτελέσει την διαφορά μεταξύ ενός κακού πλάνου marketing, και ενός που τραβάει χιλιάδες νέα μάτια στο content και το brand σας.

Σε αυτό το άρθρο, θα δώσουμε τον ορισμό του social listening και θα εξηγήσουμε πως μας βοηθάει να δημιουργήσουμε viral content.

Ο ορισμός

Το Social Listening είναι ουσιαστικά μια πρακτική παρακολούθησης και ανάλυσης διαδικτυακών (online) συνομιλιών.

Περιλαμβάνει (μεταξύ άλλων) την ανασκόπηση σχολίων (comments), το πώς το περιεχόμενό σας προβάλλεται, μοτίβα κοινής χρήσης και οποιαδήποτε σημεία αναφοράς που σας παρέχει το κοινό σας.

Επομένως, είναι απαραίτητο να αφιερώνετε χρόνο για να παρακολουθείτε τι συμβαίνει πραγματικά στα social media. Επιπλέον, πρέπει να γνωρίζετε το περιεχόμενο που παράγουν οι ανταγωνιστές σας, αλλά και το πώς αλληλεπιδρούν με το κοινό τους.

Τέλος, το αποτελεσματικό Social Listening μπορεί να σας βοηθήσει να αποφύγετε τη δημιουργία περιεχομένου που προσβάλλει ή δεν σχετίζεται με το κοινό σας.

Παραμένοντας σε επαφή με το τι συμβαίνει στα social media, μπορείτε να κατανοήσετε καλύτερα το πως σκέφτονται οι πελάτες σας και να αποφύγετε τυχόν προβλήματα.

Η Μαρία Θεμελή εξηγεί την σημασία της στρατηγικής επικοινωνίας / Business Talks Podcast / Business Review Greece

Πως αξιοποιείται το Social Listening;

Ο καλύτερος τρόπος για να εφαρμόσετε το Social Listening, είναι να αφιερώνετε 1-2 ώρες κάθε εβδομάδα για να αναλύσετε το feedback που λαμβάνετε για το περιεχόμενό σας.

Σε γενικές γραμμές, είναι καλύτερο να το κάνετε περίπου 48 ώρες μετά τη δημοσίευση του περιεχομένου.

Αυτό το χρονικό διάστημα επιτρέπει στο κοινό σας να δει τι έχετε δημοσιεύσει. Παράλληλα όμως, δεν έχει περάσει τόσος πολύς χρόνος που το feedback δεν είναι πλέον χρήσιμο.

Επιπρόσθετα, λαμβάνετε αυθεντικές αλληλεπιδράσεις στα σχόλια και μπορείτε να παρατηρήσετε πού κατευθύνονται οι συνομιλίες πριν παρέμβετε.

Όπως προαναφέραμε, είναι εξίσου σημαντικό να παρακολουθείτε το περιεχόμενο των ανταγωνιστών σας σε εβδομαδιαία βάση. Παρατηρείστε τι αγάπησε το κοινό τους και τι δεν τους ενθουσίασε τόσο.

Στην ανάλυση του περιεχομένου τους, αναζητήστε κοινά σημεία μεταξύ των αναρτήσεών τους. Στην συνέχεια, αξιοποιήστε αυτές τις πληροφορίες για να αλλάξετε το δικό σας περιεχόμενο.

Το συμπέρασμα

To Social Listening δεν είναι απλά το να κάνετε ανούσιο scrolling ή να παρακολουθείτε Instagram Stories με τις ώρες.

Όταν γίνεται σωστά, μπορεί να είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό. Σας βοηθάει στον προγραμματισμό στρατηγικών περιεχομένου που έχουν πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας. Επιπλέον, μπορεί να κάνει τους πελάτες και το κοινό σας να αισθάνονται πιο εμπλεκόμενοι με το brand σας.

Πηγή: Foundr

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Phaedon Wallace

Τελειόφοιτος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Marketing και αρθρογράφος στο Business Review Greece. Αρθρογραφεί με τετραετή εμπειρία κυρίως για θέματα productivity, marketing και ψυχολογίας. Επιπλέον, διαθέτει εμπειρία σε social media management και SEO. Κατέχει πτυχία Αγγλικών, Γερμανικών και Ιταλικών. Είναι ένας άνθρωπος που του αρέσει η αναζήτηση, αναγνωρίζει την σημασία της ψυχικής υγείας, του αρέσει η ομαδική δουλειά, είναι υποστηρικτικός και δεν παύει να εξελίσσεται τόσο στην επαγγελματική του σταδιοδρομία, όσο και στην καθημερινή του ζωή.