Η ενθάρρυνση και η έμπνευση της ομάδας σας να λάβει τις δικές της αποφάσεις και να είναι ανεξάρτητη, μπορεί να αυξήσει την παραγωγικότητα και την απόδοσή της και να βελτιώσει το ηθικό της εταιρείας. Ωστόσο, αυτό μπορεί να είναι δύσκολο αν υποψιάζεστε ότι μπορεί να κάνετε micromanaging.
Σε αυτό το άρθρο εξηγούμε τι είναι το micromanaging και πως μπορείτε να το αποφύγετε στο εργασιακό σας περιβάλλον.
Τι είναι το micromanaging;
Το micromanaging είναι ένα στυλ ηγεσίας όπου ένας προϊστάμενος παρακολουθεί ή ελέγχει στενά το έργο των υφιστάμενών του. Χαρακτηρίζεται από την προσεκτική παρακολούθηση της εργασίας ενός υπαλλήλου και την συχνή παροχή feedback σχετικά με τις διαδικαστικά ενός έργου.
Αυτό το στυλ διαχείρισης μπορεί να παράγει βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα επειδή διασφαλίζει ότι οι εργαζόμενοι κάνουν τη δουλειά με τον τρόπο που θέλει ο διευθυντής, αλλά επηρεάζει μακροπρόθεσμα το ηθικό των εργαζομένων και της εταιρείας. Οι εργαζόμενοι συχνά αισθάνονται ότι ο διευθυντής δεν πιστεύει ότι είναι ικανοί να κάνουν τη δουλειά τους, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερο κύκλο εργασιών της εταιρείας.
Λαμβάνοντας υπόψη τα προαναφερθέντα, είναι σημαντικό να αποφύγετε να εφαρμόζετε αυτό το στυλ ηγεσίας στο εργασιακό σας περιβάλλον. Οι παρακάτω τρόποι θα σας βοηθήσουν να πετύχετε ακριβώς αυτό:
1. Παρατηρήστε την συμπεριφορά σας
Το πρώτο βήμα για να σταματήσετε το micromanaging είναι να συνειδητοποιήσετε γιατί το κάνετε. Για παράδειγμα, μπορεί να ανησυχείτε ότι εάν η ομάδα σας έχει κακή απόδοση, αυτό θα επηρεάσει άσχημα εσάς.
Αλλάξτε την αφήγηση στο μυαλό σας και επικεντρωθείτε στους λόγους για τους οποίους πρέπει να αποφύγετε το micromanaging και τα οφέλη που θα αποκομίσετε με τη διακοπή του. Ένα από τα βασικότερα είναι ότι η ομάδα σας θα αναπτυχθεί και θα αποκτήσει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση για τον εαυτό της. Παράλληλα, θα δείτε τεράστια βελτίωση και στο ηθικό της.
2. Ζητήστε feedback
Συγκεντρώστε εμπιστευτικές πληροφορίες από την ομάδα σας ή ζητήστε από έναν συνάδελφο που εμπιστεύεστε για ειλικρινή σχόλια σχετικά με την απόδοσή σας. Αυτό θα σας βοηθήσει να αποκτήσετε μια σαφή εικόνα σχετικά με το τι πιστεύουν τα μέλη της ομάδας σας. Αυτό το βήμα είναι κρίσιμο για την κατανόηση του ευρύτερου αντίκτυπου που έχει το micromanaging στην ομάδα σας.
3. Οργανώστε τις προτεραιότητές σας
Όταν αποφασίζετε τι δουλειά θα κάνετε μόνοι σας και τι θα αναθέσετε, αξιολογήστε πού είναι κρίσιμη η συμμετοχή σας. Για παράδειγμα, η ηγεσία πρέπει να συμμετέχει στον στρατηγικό σχεδιασμό. Αντίθετα, η διόρθωση μιας παρουσίασης δεν είναι μια δουλειά στην οποία πρέπει να συμμετέχουν. Αξιολογήστε τη λίστα εργασιών σας και προσδιορίστε ποια θα μπορούσατε να διανείμετε σε άλλα μέλη της ομάδας σας.
4. Αποστασιοποιηθείτε λίγο από την ομάδα σας
Μπορεί να σας είναι δύσκολο να σταματήσετε το micromanaging στην αρχή. Επομένως, ίσως είναι προτιμότερο να απαλλαγείτε από αυτό σταδιακά. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να το κάνετε αυτό. Ένας είναι να ξεκινήσετε με ένα λιγότερο επείγον έργο ή μικρότερης σημασίας. Αυτό σας επιτρέπει να δείτε πώς αποδίδουν οι υφιστάμενοί σας όταν δεν ασχολείστε πολύ.
Ένας άλλος τρόπος είναι να αναθέσετε ένα έργο και στη συνέχεια να ρωτήσετε άλλους διευθυντές ή συναδέλφους για την πορεία του. Αυτό μπορεί να σας δώσει τις πληροφορίες που αναζητάτε, διαβεβαιώνοντάς σας ότι όλα πάνε καλά, χωρίς να απαιτείται να μεταβείτε απευθείας στην ομάδα σας. Είναι επίσης καλή ιδέα να ζητάτε πιο συχνά updates έργων όταν ξεκινάτε να εμπιστεύεστε την ομάδα σας.
Επιπρόσθετα, εάν το γραφείο σας είναι κοντά στους υπαλλήλους σας, ίσως είναι καλύτερο να εξετάσετε τη μετεγκατάσταση. Αναθέτοντας την ευθύνη στα μέλη της ομάδας σας και στη συνέχεια απομακρύνοντας τον εαυτό σας από τον χώρο τους, θα μειώσετε την πιθανότητα να μπείτε στον πειρασμό να παρεμβείτε.
Πηγή: Indeed