Οι σύγχρονες στρατηγικές μάρκετινγκ βασίζονται σε δεδομένα από ένα ευρύ φάσμα πηγών. Μερικές από αυτές είναι το web activity, η αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων μέσω email και η προβολή διαφημίσεων. Ψηφιακά εργαλεία αξιοποιούνται καθημερινά για να παρακολουθούν τους προϋπολογισμούς των διαφημίσεων και τις επιπτώσεις στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Αυτή η διαδικασία περιγράφει περιληπτικά την διαφημιστική αναλυτική (Advertising Analytics).
Στον κλάδο του μάρκετινγκ, η εκμάθηση των εργαλείων και στοιχείων της διαφημιστικής αναλυτικής θα σας βοηθήσει στην κατανόηση της επιρροής των δεδομένων στις διαφημιστικές καμπάνιες. Σε αυτό το άρθρο, ορίζουμε τι είναι η διαφημιστική αναλυτική και 4 εργαλεία που θα σας βοηθήσουν να την εφαρμόσετε.
Δίνοντας και αναλύοντας τον ορισμό για την Διαφημιστική αναλυτική
Η διαφημιστική αναλυτική (advertising analytics) είναι η διαδικασία αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων για τη μέτρηση της αποτελεσματικότητας των διαφημίσεων μιας εταιρείας. Οι εταιρείες χρησιμοποιούν συχνά πολλά κανάλια μάρκετινγκ, δηλαδή διαφορετικούς τρόπους για να προσεγγίσουν ένα επιθυμητό καταναλωτικό κοινό.
Το email marketing και οι πληρωμένες διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιούνται περισσότερο σήμερα από άλλα κανάλια μάρκετινγκ. Η χρήση πολλών καναλιών μάρκετινγκ μπορεί να δημιουργήσει μεγάλο όγκο δεδομένων. Το γεγονός αυτό δίνει πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τις συνήθειες των καταναλωτών στην εταιρεία.
Εφαρμόζοντας την διαφημιστική αναλυτική, οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ μπορούν να προσδιορίσουν ποια κανάλια και διαφημίσεις ενθαρρύνουν με επιτυχία τους καταναλωτές να αλληλεπιδράσουν με την εταιρεία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αξιοποιούν αυτές τις πληροφορίες για να βελτιώσουν τη διαφημιστική τους στρατηγική.
Εργαλεία διαφημιστικής αναλυτικής (Advertising Analytics Tools)
Κάθε πρόγραμμα διαφημιστικής αναλυτικής μπορεί να έχει μοναδικά χαρακτηριστικά και είναι κατάλληλο για εταιρείες διαφορετικών μεγεθών. Για παράδειγμα, ορισμένα προγράμματα επικεντρώνονται στο email μάρκετινγκ , ενώ άλλα παρέχουν ένα πιο ολοκληρωμένο σύστημα ανάλυσης. Παρακάτω, ακολουθούν τέσσερα ψηφιακά εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιήσει μια ομάδα μάρκετινγκ για την ανάλυση στοιχείων διαφήμισης:
1. Mailchimp
Το Mailchimp είναι ένα εργαλείο μαζικής αποστολής email που έχει δυνατότητες ανάλυσης. Η ομάδα μάρκετινγκ μπορεί με το Mailchimp να στείλει διαφημιστικά μηνύματα σε επαφές στον κατάλογό τους (directory), συμπεριλαμβανομένων των δυνητικών πελατών. Μπορούν επίσης να πραγματοποιήσουν δοκιμές A/B χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα.
Ενώ οι δυνατότητες του Mailchimp εστιάζουν στο email μάρκετινγκ, το πρόγραμμα προσφέρει έναν ισχυρό πίνακα ελέγχου που σας επιτρέπει να βλέπετε αναλογίες κλικ προς αριθμό εμφανίσεων για διαφορετικά τμήματα και κανάλια. Μπορείτε επιπλέον να μετρήσετε την αφοσίωση των καταναλωτών με διαφημίσεις που αποστέλλονται μέσω email.
2. Mixpanel
Το Mixpanel είναι ένα πρόγραμμα ανάλυσης website που σας επιτρέπει να προσαρμόσετε τον πίνακα ελέγχου σας για να αξιολογήσετε ορισμένες μετρήσεις. Μπορείτε να επιλέξετε να εστιάσετε στα αναλυτικά στοιχεία της διαφήμισης, αλλά και να προσθέσετε λειτουργίες για την ανάπτυξη προϊόντων, πωλήσεων και άλλων τμημάτων.
Αυτό το πρόγραμμα είναι κατάλληλο για εταιρείες με συχνή διυπηρεσιακή συνεργασία (cross-departmental collaboration). Ο λόγος είναι ότι παρέχει ελευθερία στην επιλογή της μονάδας που θα μετρηθεί η αποτελεσματικότητα. Μπορείτε να απομονώσετε τους καταναλωτές σε ορισμένα μέρη του κύκλου αγορών, συμπεριλαμβανομένης της αφοσίωσης, που αποτελεί βασικό στάδιο για τη διαφήμιση και το μάρκετινγκ.
3. Klipfolio
Στο Klipfolio, μπορείτε να δημιουργήσετε τον δικό σας πίνακα μετρήσεων ή να χρησιμοποιήσετε έναν από τους προκατασκευασμένους του προγράμματος. Aυτό το πρόγραμμα είναι κατάλληλο για την παρακολούθηση των KPI της διαφήμισης και του μάρκετινγκ, συμπεριλαμβανομένης της αφοσίωσης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και των διαφημιστικών αναλογιών κλικ προς αριθμό εμφανίσεων για διαφορετικές πλατφόρμες.
Επιπρόσθετα, μπορεί να ενσωματωθεί με πολλά άλλα προγράμματα. Αυτό, σας επιτρέπει να δημιουργήσετε μια πλατφόρμα αναλυτικών στοιχείων που να ταιριάζει στα προγράμματα που χρησιμοποιεί ήδη η ομάδα μάρκετινγκ.
4. Matomo
Το Matomo είναι μια δωρεάν διαδικτυακή πλατφόρμα ανοιχτού κώδικα που σας επιτρέπει να παρακολουθείτε μετρήσεις διαφημίσεων και μάρκετινγκ σε πολλά κανάλια. Υπάρχει και επι πληρωμή έκδοση που παρέχει ασφαλή αποθήκευση δεδομένων cloud, ιδανική για μεγάλες εταιρείες με πολλά δεδομένα.
Μπορείτε να ενσωματώσετε το Matomo με τον server του website σας, επιτρέποντάς του να παρακολουθεί το engagement των διαφημίσεων, αλλά και άλλες λειτουργίες του website. Επιπλέον, σας επιτρέπει να δημιουργείτε links για email καμπάνιες. Με αυτόν το τρόπο θα μπορείτε να μετρήσετε την αποδοτικότητα των email σας.
Πηγή: Indeed