Τι κάνει ένας Product Marketing Manager;

Τι κάνει ένας Product Marketing Manager;

Κομβικό ρόλο παίζει ένας product marketing manager στην αποδοτικότητα ενός οργανισμού

Οι εταιρείες βασίζονται στον product marketing manager για να συνδέσουν τους πελάτες με τα αγαθά και τις υπηρεσίες που προσφέρουν.

Έχει εμπειρία σε διάφορους τομείς της επιχείρησης, συμπεριλαμβανομένου του μάρκετινγκ, των πωλήσεων και της μηχανικής.

Καθώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εξελίχθηκαν και άλλαξαν τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές ψωνίζουν, ο ρόλος του product marketing manager έγινε πιο περίπλοκος.

Σε αυτό το άρθρο, περιγράφουμε τον ρόλο και τη θέση ενός, και εξηγούμε το πώς να γίνετε και εσείς.

Με τι ασχολείται ένας product marketing manager;

Οι product marketing managers εκτελούν μια ποικιλία εργασιών που βοηθούν στην πώληση προϊόντων σε ενδιαφερόμενους πελάτες.

Συμμετέχουν σε κάθε στάδιο του μάρκετινγκ, συμπεριλαμβανομένων:

  • Της τιμολόγησης του προϊόντος
  • Τον σχεδιασμό προώθησης του προϊόντος
  • Του σχεδιασμού τοποθετήσης του προιόντος στην αγορά
  • Των χαρακτηριστικών του προϊόντος και τα οφέλη για τους πελάτες

Οι product marketing managers πλανάρουν κάθε δραστηριότητα της εταιρείας για να αντιμετωπίσουν καθεμία από τις παραπάνω μεταβλητές.

Product Marketing Manager

Μπορεί να προσαρμόσουν αυτά τα σχέδια για να αντιδράσουν στις αλλαγές στην αγορά. Παράλληλα, επικοινωνούν καθημερινά με:

  • Την ομάδα πωλήσεων σχετικά με το πώς να πουλήσουν ένα προϊόν
  • Την διοίκηση στη στρατηγική τιμολόγησης
  • Την ομάδα μάρκετινγκ για την τοποθέτηση διαφημίσεων στα social media
  • Την ομάδα ανάπτυξη προϊόντων σχετικά με την λειτουργικότητα των προϊόντων

Ποιες είναι οι ευθύνες του;

Η περιγραφή ενός product marketing manager διαφέρει από μια εταιρεία στην άλλη, αλλά οι περισσότεροι εργοδότες αναζητούν επαγγελματίες που ξέρουν πώς να:

  • Πραγματοποιούν έρευνα αγοράς για να κατανοήσουν τι θέλουν οι πελάτες
  • Μετατρέπουν τις απαιτήσεις των πελατών σε ενέργειες για την ανάπτυξη προϊόντων
  • Ερευνούν πώς συγκρίνονται τα προϊόντα της εταιρείας με του ανταγωνισμού
  • Συνεργάζονται με τη διοίκηση για τον καθορισμό ανταγωνιστικών τιμών
  • Δημιουργούν ένα σχέδιο για την επικοινωνία των δυνατών σημείων ενός προϊόντος μέσω καναλιών μάρκετινγκ (πχ.διαφήμιση)
  • Εκπαιδεύουν το προσωπικό πωλήσεων για το πώς να μιλάει για τα προϊόντα της εταιρείας
  • Δημιουργούν προϋπολογισμούς
  • Αναλύουν δεδομένα σχετικά με διάφορες πρωτοβουλίες μάρκετινγκ και να εντοπίζουν αυτές με τις καλύτερες πιθανότητες επιτυχίας
  • Επικοινωνούν με επιστήμονες και μηχανικούς σχετικά με τα νέα χαρακτηριστικά του προϊόντος

Πως να γίνετε product marketing managers

Το να γίνει κανείς product marketing manager περιλαμβάνει τη σωστή εκπαίδευση, κατάρτιση και εμπειρία.

Οι μεγαλύτεροι οργανισμοί προσφέρουν θέσεις εργασίας σε κάθε επίπεδο μάρκετινγκ, δίνοντας έτσι στους υπαλλήλους την ευκαιρία να εξελιχθούν και να προχωρήσουν σε μια καριέρα στη διαχείριση μάρκετινγκ προϊόντων.

Ακολουθούν τα βήματα για να ακολουθήσετε και εσείς μια τέτοια καριέρα:

1. Κατοχή προπτυχιακού πτυχίου διοίκησης επιχειρήσεων

Οι περισσότεροι οργανισμοί θεωρούν απαραίτητη την κατοχή ενός τουλάχιστον πτυχίου.

Οι σχετικοί τομείς σπουδών περιλαμβάνουν το μάρκετινγκ, τη διοίκηση επιχειρήσεων και τα οικονομικά.

Για ανώτερους ρόλους, οι οργανισμοί μπορεί να αναζητήσουν πτυχία μεταπτυχιακού επιπέδου, όπως μεταπτυχιακό στη διοίκηση επιχειρήσεων, το μάρκετινγκ ή το branding.

2. Αναζητήστε πρακτική εμπερία

Μπορείτε να βελτιώσετε τις πιθανότητες πρόσληψής σας αποκτώντας εμπειρία σε άλλα μέρη της επιχείρησης.

Εξετάστε το ενδεχόμενο να υποβάλετε αίτηση για θέσεις ως ειδικός μάρκετινγκ, οικονομικός αναλυτής ή προγραμματιστής προϊόντων.

Αυτή η εμπειρία μπορεί να σας δώσει τις ευρείες προοπτικές που χρειάζεστε για να προχωρήσετε στον ρόλο του product marketing manager.

3. Γίνετε μέλος επαγγελματικών ενώσεων

Οι επαγγελματικές συνδέσεις μπορούν να σας βοηθήσουν να ξεκινήσετε μια καριέρα οπουδήποτε, συμπεριλαμβανομένου του κλάδου του μάρκετινγκ.

Γνωρίστε άλλους επαγγελματίες του μάρκετινγκ προϊόντων μέσω ενώσεων όπως τοπικά εμπορικά επιμελητήρια για ευκαιρίες δικτύωσης.

4. Αποκτήστε (σχετικές με τον κλάδο) πιστοποιήσεις

Εξετάστε το ενδεχόμενο να λάβετε επαγγελματικές πιστοποιήσεις μέσω του Association of International Product Marketing and Management.

Αυτή η ένωση προσφέρει τόσο πιστοποίηση υπεύθυνου μάρκετινγκ προϊόντων όσο και πιστοποίηση πρωτοπόρου στην καινοτομία.

Αυτές περιλαμβάνουν αρκετά μαθήματα και σίγουρα μπορούν να είναι χρήσιμες προσθήκες στο βιογραφικό σας.

Πηγή: Indeed

Phaedon Wallace

Τελειόφοιτος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Marketing και αρθρογράφος στο Business Review Greece. Αρθρογραφεί με τετραετή εμπειρία κυρίως για θέματα productivity, marketing και ψυχολογίας. Επιπλέον, διαθέτει εμπειρία σε social media management και SEO. Κατέχει πτυχία Αγγλικών, Γερμανικών και Ιταλικών. Είναι ένας άνθρωπος που του αρέσει η αναζήτηση, αναγνωρίζει την σημασία της ψυχικής υγείας, του αρέσει η ομαδική δουλειά, είναι υποστηρικτικός και δεν παύει να εξελίσσεται τόσο στην επαγγελματική του σταδιοδρομία, όσο και στην καθημερινή του ζωή.