Πως μπορεί μια εταιρεία να κάνει πιο ευχάριστη την δουλειά των υπαλλήλων της στις διακοπές;

Πως μπορεί μια εταιρεία να κάνει πιο ευχάριστη την δουλειά των υπαλλήλων της στις διακοπές;

Οι διακοπές είναι ευκαιρία για χαλάρωση πέραν της εργασίας.

Οι διακοπές είναι εδώ και οι περισσότεροι εργαζόμενοι είναι περισσότερο αγχωμένοι παρά χαρούμενοι.

Πολλοί υποφέρουν από πρόσθετο άγχος κατά την περίοδο των διακοπών.

Εναπόκειται στους εργοδότες να είναι προσεκτικοί και ευαίσθητοι.

Να κάνουν δηλαδή ό,τι περνάει από το χέρι τους για να κάνουν τις διακοπές πιο εύκολες για όλους.

Οι υπάλληλοι προσπαθούν να εξισορροπήσουν την ολοκλήρωση των εργασιών και την τήρηση των προθεσμιών στο τέλος του έτους με τη χαρά των γιορτών.

Πολλοί, ενώ πνίγονται στην δουλειά, προσπαθούν να πλανάρουν πιθανά ταξίδια για τα Χριστούγεννα, ή να κανονίσουν να βρεθούν με φίλους τους μέσα στις γιορτές.

Είναι η πιο υπέροχη εποχή του χρόνου, αλλά και η πιο χαοτική.

Πώς μπορούν οι διευθυντές και ηγέτες των εταιρειών να διευκολύνουν τη ζωή των υπαλλήλων τους κατά τη διάρκεια των διακοπών;

Tip #1: Επιπλέον άδειες

Σύμφωνα με το Harvard Business Review, το 45% των εργαζομένων λέει ότι ο χώρος εργασίας τους δεν κλείνει εκτός των εθνικών αργιών.

Αυτό σημαίνει ότι αν θέλουν να περάσουν επιπλέον χρόνο με τους αγαπημένους τους κατά τη διάρκεια των διακοπών, πρέπει να το ζητήσουν.

Ωστόσο, υπάρχει ένα θέμα. Περισσότεροι από τους μισούς που ερωτήθηκαν από την HBR δήλωσαν ότι αισθάνονται άβολα να ζητήσουν από τους προυστάμενούς τους άδεια κατά τη διάρκεια των διακοπών.

Επομένως, είναι σημαντικό κατά τη διάρκεια μιας ήδη αγχωτικής και πολυάσχολης εποχής του χρόνου να παρέχονται άδειες στους εργαζομένους.

Εάν ένας οργανισμός έχει την οικονομική δυνατότητα να κλείσει για μερικές επιπλέον ημέρες κατά τη διάρκεια των διακοπών, πρέπει να το σκεφτεί σοβαρά.

Αυτό θα αφαιρέσει τον φόβο του υπαλλήλου να ζητήσει και να πάρει άδεια. Θα τους δώσει επίσης κίνητρο να είναι πιο παραγωγικοί όσο βρίσκονται στο γραφείο.

Εξάλλου, οι διακοπές βελτιώνουν την ψυχική υγεία, την παραγωγικότητα και την ικανοποίηση των εργαζομένων.

Είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να γιορτάσετε το τέλος του χρόνου. Παράλληλα, είναι ευκαιρία να ξεκινήσετε τη νέα χρονιά νιώθοντας χαλαροί, ανανεωμένοι και έτοιμοι για δουλειά.

Tip #2: Μεταφορά ορισμένων deadlines για το νέο έτος

Εάν οι υπάλληλοι ενός οργανισμού αισθάνονται ότι δεν μπορούν να πάρουν άδεια κατά τη διάρκεια των διακοπών, τότε πρέπει τα ηγετικά στελέχη να τους μειώσουν τον φόρτο εργασίας.

Αλλιώς, είναι πολύ πιθανό να εξαντληθούν και να μην είναι παραγωγικοί μετά τις εορτές.

Μια έρευνα του MarketWatch διαπίστωσε ότι το 40% των ερωτηθέντων ανησυχούσε ότι εάν έπαιρναν άδεια, θα επέστρεφαν σε ένα μη διαχειρίσιμο «βουνό» εργασίας.

Ένα άλλο 35% είπε ότι πίστευε ότι ο οργανισμός τους δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει αν δεν ήταν παρόντες.

Προκειμένου οι υπάλληλοι να αποκομίσουν τα οφέλη του επιπλέον ελεύθερου χρόνου κατά τη διάρκεια των διακοπών, πρέπει ορισμένα projects και προθεσμίες να μεταφερθούν για τη νέα χρονιά.

Οπότε, ένας ηγέτης πρέπει να αξιολογήσει τι είναι σημαντικό και τι όχι ώστε να δημιουργήσει τα απαραίτητα κενά στα προγράμματά τους.

Η εκ νέου ανάθεση ή ο επαναπρογραμματισμός έργων θα μπορούσε να κάνει τη διαφορά μεταξύ των ευτυχισμένων εργαζομένων, των καλοτελεμένων εργασιών και των προθεσμιών που τηρήθηκαν αυτή τη χαρούμενη περίοδο.

Tip #3: Εκ των προτέρων προγραμματισμός των projects

Πέραν του προαναφερθέντος προγραμματισμού, είναι σημαντικό να εξεταστούν οι προθεσμίες και τα χρονοδιαγράμματα των επερχόμενων έργων εν μέσω διακοπών.

Οι ηγέτες και διευθυντές οργανισμών θα πρέπει να συνεργαστούν με τους διαχειριστές έργων για να προγραμματίσουν εκ των προτέρων για το τέλος του έτους.

Το οποίο, φυσικά, συμπίπτει με τις διακοπές των Χριστουγέννων.

Σύμφωνα με την έρευνα του HBR, το 25% των ερωτηθέντων λέει ότι οι διακοπές είναι η πιο κουραστική περίοδος του χρόνου.

Ως εκ τούτου, είναι καλή πρακτική να αναμένουν οι διευθύνοντες πάντα την πολυάσχολη σεζόν. Ταυτόχρονα, πρέπει να προγραμματίζουν για τις διακοπές και το κλείσιμο.

Επομένως, ο σχεδιασμός και προγραμματισμός εκ των προτέρων, τόσο για τη δουλειά όσο και για τις διακοπές, είναι πολύ σημαντικός.

Tip #4: Ευελιξία και κατανόηση

Εάν υπάρχει κάτι που θα διευκολύνει τη ζωή των υπαλλήλων κατά τη διάρκεια των διακοπών, είναι οι ευέλικτοι προϊστάμενοι.

Με όλη την σκληρή δουλειά τους όλο τον χρόνο, είναι απαραίτητο να τους δοθεί ευελιξία όσων αφορά τα ωράριά τους.

Για παράδειγμα, πολλοί οργανισμοί έχουν ήδη στραφεί σε υβριδικά μοντέλα εργασίας. Αυτά, επιτρέπουν την ελευθερία και την ευελιξία της εργασίας εξ αποστάσεως ή στο γραφείο.

Εάν οι εργαζόμενοι αργούν να πάνε στην δουλειά λόγω κίνησης ή υποχρεώσεων που τους προκύπτουν λόγω εορτών, χάνουν πολύτιμες ώρες δουλειάς για την επιχείρηση. Για αυτό, χρειάζονται την αυτονομία να δουλεύουν από το σπίτι.

Έτσι, γλυτώνουν χρόνο και είναι πιο παραγωγικοί για την εταιρεία.

Εμπιστευτείτε ότι κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν για να εξισορροπήσουν τη δουλειά, τις υποχρεώσεις και τη διασκέδαση.

Πηγή: Trello

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Phaedon Wallace

Τελειόφοιτος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Marketing και αρθρογράφος στο Business Review Greece. Αρθρογραφεί με τετραετή εμπειρία κυρίως για θέματα productivity, marketing και ψυχολογίας. Επιπλέον, διαθέτει εμπειρία σε social media management και SEO. Κατέχει πτυχία Αγγλικών, Γερμανικών και Ιταλικών. Είναι ένας άνθρωπος που του αρέσει η αναζήτηση, αναγνωρίζει την σημασία της ψυχικής υγείας, του αρέσει η ομαδική δουλειά, είναι υποστηρικτικός και δεν παύει να εξελίσσεται τόσο στην επαγγελματική του σταδιοδρομία, όσο και στην καθημερινή του ζωή.

Ίσως σας ενδιαφέρει