Κοινωνική αποδοχή: Πως επηρεάζει το μάρκετινγκ;

Κοινωνική αποδοχή: Πως επηρεάζει το μάρκετινγκ;

Η κοινωνική αποδοχή αποδεικνύει τον ρόλο που διαδραματίζει η ψυχολογία στο μάρκετινγκ.

Η κοινωνική αποδοχή είναι ένας όρος που αναφέρεται στην εκτίμηση ή την έγκριση ενός ατόμου από τους συνανθρώπους του. Είναι από τις έννοιες με τη μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο του μάρκετινγκ και χρησιμοποιείται για την αύξηση της αφοσίωσης των χρηστών και των πωλήσεων.

Παρακάτω, θα παρουσιάσουμε μερικά εντυπωσιακά στατιστικά που σχετίζονται με τη διαδικασία απόφασης αγοραστή, τις κριτικές και τα σχόλια πελατών, την οικοδόμηση εμπιστοσύνης και τα αποτελέσματα του μάρκετινγκ.

Τα στατιστικά αυτά αφορούν όλους τους τύπους επιχειρήσεων, από μικρές επιχειρήσεις έως μεγάλες επωνυμίες. Με την βοήθεια αυτών, μπορείτε να αντλήσετε έμπνευση για να βελτιώσετε τη δική σας επιχείρηση.

Δίνοντας έναν ορισμό

Κοινωνική αποδοχή είναι η ιδέα ότι οι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να κάνουν κάτι όταν βλέπουν άλλους να το κάνουν. Βασίζεται στη θεωρία ότι οι άνθρωποι είναι εκ φύσεως κοινωνικά όντα και αναζητούν από άλλους στοιχεία για το πώς να ενεργήσουν σε κάθε δεδομένη κατάσταση.

Είναι ένα από τα πιο ισχυρά εργαλεία στο μάρκετινγκ και μπορεί να χρησιμοποιηθεί με διάφορους τρόπους. Μας κάνει να ακολουθούμε τις τάσεις του σήμερα και να αγοράζουμε προϊόντα και υπηρεσίες βασισμένες σε αυτές. Μάλιστα, πολλές φορές κάνουμε αγορές που διαφορετικά δεν θα είχαμε κάνει.

Δεν έχει να κάνει μόνο με την αντιγραφή όσων κάνουν οι άλλοι. Η κοινωνική αποδοχή μας ενθαρρύνει να υιοθετήσουμε συμπεριφορές που μπορεί να μην είχαμε σκεφτεί ότι ήταν πιθανές.

Μπορεί επίσης να επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε και ερμηνεύουμε πληροφορίες.

Το συνηθέστερο παράδειγμα αυτού του φαινομένου είναι όταν διαβάζουμε τα σχόλια άλλων για ένα προϊόν που δοκίμασαν ή όταν βλέπουμε μετρήσεις εμπειρίας των πελατών μιας επιχείρησης (NPS).

Πως η κοινωνική αποδοχή επηρεάζει τους παρακάτω τομείς του μάρκετινγκ;

Διαδικασία λήψης αγοραστικής απόφασης (buyer decision process)

Η διαδικασία λήψης αγοραστικής απόφασης είναι ζωτικής σημασίας για τους πελάτες σας για να αγοράσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Η κοινωνική αποδοχή παίζει σημαντικό ρόλο σε αυτή την διαδικασία.

Ακολουθούν μερικά ενδιαφέροντα στατιστικά που σχετίζονται με την κοινωνική αποδοχή και τις αποφάσεις αγοραστών:

Κριτικές και σχόλια πελατών

Τα σχόλια και οι κριτικές πελατών είναι τα πιο κρίσιμα στοιχεία κοινωνικής αποδοχής. Μπορούν να διαμορφώσουν τον τρόπο με τον οποίο σκέφτεται ένα άτομο για μια επιχείρηση. Γι’ αυτό και είναι ζωτικής σημασίας για ένα σχέδιο μάρκετινγκ.

Ακολουθούν μερικά στατιστικά που μας δείχνουν την σύνδεση μεταξύ κοινωνικής αποδοχής και κριτικών πελατών:

  • Σύμφωνα με την έρευνα του HubSpot , η κατοχή βαθμολογίας με τουλάχιστον 4 αστέρια σε ένα προϊόν ή υπηρεσία είναι ζωτικής σημασίας. Το 58% των πελατών αγοράζει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία με βαθμολογία 4 αστέρων.
  • Στην ίδια έρευνα, αναφέρθηκε επίσης ότι το 57% των πελατών επισκέπτεται το website μιας επιχείρησης αφού συναντήσει θετικές κριτικές.
  • Η Trustpulse αναφέρει ότι το 94% των ανθρώπων που πραγματοποιούν online αγορές αποφεύγουν να επισκεφτούν το website μιας επιχείρησης εάν δουν αρνητικές κριτικές.
  • Επιπρόσθετα, το 83% των πελατών πιστεύει ότι οι κριτικές παλαιότερες των τριών μηνών δεν είναι αξιόπιστες και σχετικές.
  • Σύμφωνα με έρευνα της BrightLocal, οι θετικές κριτικές για τις τοπικές επιχειρήσεις μπορούν να ενθαρρύνουν το 68% των πελατών να τις επιλέξουν στο μέλλον.

Οικοδόμηση εμπιστοσύνης για την επιχείρηση

Η κοινωνική αποδοχή μπορεί να σας βοηθήσει να χτίσετε εμπιστοσύνη στην επιχείρησή σας. Έτσι, μπορείτε να αλληλεπιδράσετε σωστά με τους πελάτες σας και να δημιουργήσετε καλύτερες σχέσεις.

Ας δούμε μερικά στατιστικά στοιχεία κοινωνικής αποδοχής που σχετίζονται με την οικοδόμηση εμπιστοσύνης:

  • Σύμφωνα με μελέτη της Nielsen, το 70% των καταναλωτών εμπιστεύεται μια σύσταση από ένα άτομο που δεν γνωρίζει.
  • Η Nielsen δηλώνει επίσης ότι το 92% των πελατών εμπιστεύονται τις συμβουλές άλλων γενικότερα.
  • Όπως αναφέρεται στο άρθρο του Marketing Blender σχετικά με τα B2B στοιχεία, το 63% των πελατών θέλει να ακούσει τις διαφημίσεις της εταιρείας 3 ή 5 φορές πριν πιστέψει σε αυτή.
  • Βάσει του άρθρου της Econsultancy, οι πελάτες βρίσκουν τις κριτικές προϊόντων 12 φορές πιο αξιόπιστες από τα αντίγραφα σελίδων προϊόντων.

Πηγή: PopUpSmart

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Phaedon Wallace

Τελειόφοιτος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Marketing και αρθρογράφος στο Business Review Greece. Αρθρογραφεί με τετραετή εμπειρία κυρίως για θέματα productivity, marketing και ψυχολογίας. Επιπλέον, διαθέτει εμπειρία σε social media management και SEO. Κατέχει πτυχία Αγγλικών, Γερμανικών και Ιταλικών. Είναι ένας άνθρωπος που του αρέσει η αναζήτηση, αναγνωρίζει την σημασία της ψυχικής υγείας, του αρέσει η ομαδική δουλειά, είναι υποστηρικτικός και δεν παύει να εξελίσσεται τόσο στην επαγγελματική του σταδιοδρομία, όσο και στην καθημερινή του ζωή.