Οι Gen Z απόφοιτοι Πανεπιστημίων ανησυχούν για την αλλαγή των προσδοκιών που έχουν οι υπεύθυνοι τους στην αγορά εργασίας με την ολοκλήρωση των πανεπιστημιακών σπουδών τους.
Τα Πανεπιστήμια της Αμερικής προσφέρουν ειδικά μαθήματα, εργαστήρια, ακόμα και δείπνα how-to για να προετοιμάσουν τους νέους απόφοιτους για τον εργασιακό κόσμο.
Tα χρόνια της τηλεκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένης και της βιαστικής μετάβασης στην εξ’αποστάσεως εκπαίδευση στα πρώτα χρόνια της πανδημίας, έχει αποτρέψει τους φοιτητές από να αποκτήσουν καλούς τρόπους συμπεριφοράς στο γραφείο και soft skills.
Tα Πανεπιστήμια δεν είναι τα μόνα που φοβούνται.
Οι φοιτητές ανησυχούν για την εργασιακή τους ζωή και την αλλαγή στις απαιτήσεις ανάμεσα στο Πανεπιστήμιο και την εργασία.
Οι τωρινοί απόφοιτοι μοιράστηκαν το άγχος τους σχετικά με το πώς είναι να δουλεύεις με συναδέλφους, να δίνεις αυτοπροσώπως παρουσιάσεις και να χτίζεις ένα δίκτυο δικτύωσης στην εφημερίδα της Wall Street Journal.
Ένας μαθητής μάλιστα ανέφερε πως προς μεγάλη του έκπληξη ανακάλυψε πως το να τηρηθεί μια προθεσμία στο χώρο εργασίας ήταν δυσκολότερο από ότι στο Πανεπιστήμιο.
Κι αυτό γιατί οι προθεσμίες για τα projects δεν παίρναν ποτέ παράταση, σε αντίθεση με αυτές των Πανεπιστημίων.
Τα Πανεπιστήμια έρχονται και προσπαθούν να βοηθήσουν.
Το MIchigan State University ζητά από εταιρείες να δώσουν σαφή καθοδήγηση για την πρώτη μέρα της πρόσληψης.
Αυτό αφορά οδηγίες ως προς τι να φορέσεις, πού μπορείς να φας, πώς να χειριστείς μια συζήτηση κατά πρόσωπο αλλά και πώς να ψάχνεις να καταλαβαίνεις αν οι άλλοι βαριούνται, οπότε είναι στογμή να κάνεις κάτι άλλο.
Το Πανεπιστήμιο του Michigan διοργάνωσε επίσης ένα γεύμα με leaders για να διδάξει σωστούς τρόπους συμπεριφοράς σε ένα γεύμα.
Ανάμεσα στις συμβουλές ήταν το πόσο γρήγορα να φας, πώς να βάζεις βούτυρο στο ψωμί και πώς να παίρνεις μέρος σε ουδέτερες συζητήσεις.
Gen Z: Επιπλέον Εκπαίδευση
Οι εταιρίες δίνουν επίσης επιπλέον εκπαίδευση στους νέους αποφοίτους.
Νωρίτερα μέσα στη χρονιά, στη Deloitte και την PwC στην Αγγλία ανέφεραν οτι θα δίναν στους προσληφθέντες τους επιπλέον εκπαίδευση για παρουσιάσεις και για αλληλεπίδραση στα meetings.
“Υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη παροχής εκπαίδευσης για τους εργαζόμενους σε βασικές επαγγελματικές και εργασιακές δεξιότητες, κάτι που δεν χρειαζόταν τα προηγούμενα χρόνια. Πολλοί νέοι εργαζόμενοι είναι συνηθισμένοι να δουλεύουν απομονωμένοι και αντιμετωπίζουν δυσκολίες στα ομαδικά projects” αναφέρει στους Financial Times η Jackie Henry, υπεύθυνη Ανθρωπίνου Δυναμικού της αγγλικής Deloitte.
Και δεν είναι μόνο οι Αμερικανοί και οι Ευρωπαίοι που ανησυχούν για την επιστροφή τους στην κανονικότητα του γραφείου.
Στην Ιαπωνία γεννήθηκε η ειδικότητα του “smile coach” η οποία άνθισε αφού η κυβέρνηση χαλάρωσε τις συστάσεις της για τη χρήση μάσκας.
Μερικοί CEO, όπως ο Mark Zuckerberg της Meta και ο Marc Benioff της Salesforce τώρα πιστεύουν οτι οι νεοπροσληφθέντες χρειάζονται επιπλέον χρόνο γραφείου για να αποκτήσουν τα απαραίτητα skills.
“Οι μηχανικοί οι οποίοι είτε μπήκαν στη Meta με φυσική παρουσία και έπειτα μεταπήδησαν σε τηλεργασία είχαν καλύτερες επιδόσεις κατά μέσο όρο συγκριτικά με αυτούς που μπήκαν εξαρχής εξ’ αποστάσεως.” έγραψε ο Zuckerberg σε ένα memo φέτος.
Η Meta θα θεσπίσει υποχρεωτική τριήμερη εργασία στα γραφεία της επιχείρησης κάθε εβδομάδα ξεκινώντας από το Σεπτέμβρη.
Εξ’ αποστάσεως Εκπαίδευση
Δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο εάν η τηλεκπαίδευση κατά τη διάρκεια της πανδημίας είχε συνολικά χειρότερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα.
Στην ανώτερη εκπαίδευση, η online εκπαίδευση μπορεί να δουλέψει καλύτερα για μεγάλα εισαγωγικά μαθήματα.
Η έλλειψη άμεσης προσωπικής συζήτησης όμως σε φυσικό χώρο μπορεί να πλήξει τις μικρότερες ηλικίες σύμφωνα με μια έρευνα στους φοιτητές του City College της Νέας Υόρκης που δημοσιεύτηκε στο τέλος του 2021.
Τα δεδομένα είναι λιγότερο ενθαρρυντικά για τους νεότερους φοιτητές.
Στην εποχή της πανδημίας αναφέρονται χαμηλότεροι βαθμοί στην ανάγνωση και τα μαθηματικά συγκριτικά με τους αντίστοιχους μαθητές προ πανδημίας.
Υπήρξε μεγαλύτερη πτώση για τους μαθητές με μεγαλύτερες περιόδους online εκπαίδευσης.
Ακόμα και οι μαθητές με αρκετά σύντομες περιόδους εξ’ αποστάσεως μάθησης είχαν χειρότερες επιδόσεις.
Η εμπειρία της Gen Z με την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση ίσως να τους έχει κάνει πιο πρόθυμους να δουλέψουν σε ένα γραφείο απ’οτι οι ελαφρώς μεγαλύτεροι τους συνάδελφοι.
Οι νεότεροι εργαζόμενοι γενικά αναφέρουν μεγαλύτερη προτίμηση για εργασία στο γραφείο συγκριτικά με τους millenials.
Σχεδόν το 90% της Gen Z οι οποίοι θέλουν να δουλέψουν σε γραφείο αναφέρουν μεγαλύτερη παραγωγικότητα σύμφωνα με μια έρευνα του Απριλίου της Μorning Consult.
Πηγή: Fortune