Barbie: Ποιες εταιρείες θα πλουτίσουν από την ταινία;

Barbie: Ποιες εταιρείες θα πλουτίσουν από την ταινία;

Ποιες εταιρείες θα επωφεληθούν από την ταινία Barbie

Η “Barbie” δεν είναι μόνο μία από τις μεγαλύτερες “box office” επιτυχίες του 2023. Το οικονομικό της αντίκτυπο θα είναι τεράστιο, αλλά και διαχρονικό, σε εταιρείες των κλάδων:

  • Μόδα
  • Ψυχαγωγία
  • Διακόσμηση σπιτιών

Εταιρείες που θα επωφεληθούν από την ταινία είναι μεταξύ άλλων:

  • Η Mattel (MAT), κατασκευάστρια κουκλών Barbie
  • Η AMC Entertainment Holdings (AMC), της οποίας οι αίθουσες πρόβαλαν την ταινία κυρίως στις ΗΠΑ
  • Η Birkenstock, ο κατασκευαστής υποδημάτων του οποίου εμφανίστηκαν στην ταινία.

Η Barbie, της οποίας το σετ χρησιμοποιούσε τεράστιες ποσότητες ροζ μπογιάς, θα μπορούσε να έχει επηρεάσει ακόμη και εταιρείες βαφής όπως η Rosco και η Sherwin-Williams (SHW). Ας εξετάσουμε αναλυτικότερα τις προαναφερθείσες εταιρείες.

Mattel

Η κατασκευάστρια παιχνιδιών Mattel, η οποία κατασκευάζει κούκλες Barbie από το 1959, έχει συνεργαστεί με 165 brands για προωθητικές ενέργειες που σχετίζονται με την ταινία «Barbie». Η ταινία ενίσχυσε επίσης τις πωλήσεις των κουκλών Barbie, αυξάνοντας τα κέρδη της Mattel το τελευταίο τρίμηνο.

Στην τελευταία έκθεση κερδών της Mattel, ο CEO Ynon Kreiz, δήλωσε τα εξής για την επιτυχία της ταινίας και το αντίκτυπο που θα έχει στην εταιρεία. «Αυτή η στιγμή θα μείνει χαραγμένη στη μνήμη μας ως ένα βασικό ορόσημο στην ιστορία της εταιρείας μας».

Το comeback της Mattel με την βοήθεια της Barbie / CNBC

Θέατρα AMC

Η AMC Entertainment Holdings (AMC) και οι αίθουσές της είχαν την καλύτερη εβδομάδα στα 103 χρόνια ιστορίας τους όσον αφορά τις πωλήσεις εισιτηρίων. Αυτό συνέβη χάρης την παράλληλη κυκλοφορία των “Barbie” και “Oppenheimer”, τα οποία έκαναν πρεμιέρα στις 21 Ιουλίου. Μάλιστα, το φαινόμενο ονομάστηκε από πολλούς “The Barbenheimer effect”.

Εξήντα πέντε κινηματογράφοι AMC σημείωσαν νέα ρεκόρ προσέλευσης τη πρώτη εβδομάδα. Το ίδιο συνέβη και την δεύτερη εβδομάδα του «Barbenheimer», η οποία ήταν η τρίτη πιο κερδοφόρα παγκοσμίως από τότε που άνοιξαν ξανά οι αίθουσες από το τέλος της πανδημίας.

Το εναρκτήριο Σαββατοκύριακο του «Barbenheimer» ήταν το τέταρτο με τις μεγαλύτερες εισπράξεις στην ιστορία των ΗΠΑ, με τις δύο ταινίες να απέφεραν συνολικά 244 εκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις εισιτηρίων.

Μια τέτοια τεράστια επιτυχία στο box office θα μπορούσε να δώσει ώθηση όχι μόνο στην AMC, αλλά και σε άλλες αλυσίδες θεάτρων όπως η Regal και η Cinemark Theatres (CNK).

Και εκείνες έχουν δυσκολευτεί με τη μείωση της επισκεψιμότητας τα τελευταία χρόνια, καθώς οι επίδοξοι φαν του κινηματογράφου επέλεξαν να δουν τις αγαπημένες τους ταινίες στο σπίτι τους, ιδιαίτερα μετά την αρχή της πανδημίας.

Οι μετοχές της AMC σημείωσαν άνοδο λίγο μετά το Σαββατοκύριακο “Barbenheimer” πριν επιστρέψουν τα περισσότερα από αυτά τα κέρδη τις επόμενες ημέρες. Έχουν αυξηθεί κατά 26% μέχρι στιγμής φέτος, αλλά έχουν μειωθεί περισσότερο από 70% τους τελευταίους 12 μήνες.

Κατασκευαστής υποδημάτων Birkenstock

Ένας άλλος απροσδόκητος κερδισμένος θα μπορούσε να είναι η εταιρεία υποδημάτων Birkenstock.

Σε μια σκηνή της ταινίας εμφανίζεται η πρωταγωνίστρια Margot Robbie να φορά ένα ζευγάρι ροζ σανδάλια Birkenstock αξίας 200 ευρώ. Αυτό, προφανώς και είναι όφελος για την προβολή και την αναγνώριση του brand name.

Σύμφωνα με την εταιρεία 3DLOOK, οι αναζητήσεις στο Google για «γυναικεία σανδάλια Birkenstock» έχουν αυξηθεί περισσότερο από 300% από την πρεμιέρα της «Barbie».

Η ιδιοκτήτρια της Birkenstock και εταιρεία ιδιωτικών μετοχών L. Catterton, σχεδιάζει μια δημόσια εγγραφή τον Σεπτέμβριο, με πιθανή αξία άνω των 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Ωστόσο, ακριβείς λεπτομέρειες σχετικά με την ημερομηνία και το μέγεθος της IPO δεν έχουν ακόμη δημοσιοποιηθεί. Θα μπορούσε να είναι μια από τις πιο προσοδοφόρες δημόσιες προσφορές φέτος.

Ακόμα και εταιρείες χρωμάτων;

Το σετ της «Barbie» χρησιμοποίησε τόσο πολύ ροζ χρώμα που δημοσιεύτηκαν αναφορές για παγκόσμια έλλειψη(!)

Αν και το χρώμα που χρησιμοποιήθηκε στο σετ ήταν από τη Rosco, μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες χρωμάτων, όπως η Sherwin-Williams Co. (SHW) και ο Benjamin Moore, πωλούν επίσης ροζ χρώμα. Είναι πιθανό να επηρεαστούν άμεσα οι πωλήσεις τους από μια έλλειψη. Ως εκ τούτου, μπορεί να σημειωθεί αύξηση της ζήτησης μετά την κυκλοφορία της ταινίας.

Πηγή: Investopedia

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Phaedon Wallace

Τελειόφοιτος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Marketing και αρθρογράφος στο Business Review Greece. Αρθρογραφεί με τετραετή εμπειρία κυρίως για θέματα productivity, marketing και ψυχολογίας. Επιπλέον, διαθέτει εμπειρία σε social media management και SEO. Κατέχει πτυχία Αγγλικών, Γερμανικών και Ιταλικών. Είναι ένας άνθρωπος που του αρέσει η αναζήτηση, αναγνωρίζει την σημασία της ψυχικής υγείας, του αρέσει η ομαδική δουλειά, είναι υποστηρικτικός και δεν παύει να εξελίσσεται τόσο στην επαγγελματική του σταδιοδρομία, όσο και στην καθημερινή του ζωή.