Η εταιρεία παράδοσης τροφίμων DoorDash (DASH) δημοσίευσε κέρδη που ξεπέρασαν τις προσδοκίες των αναλυτών. Οι παραγγελίες αυξήθηκαν με διψήφιο ρυθμό και η εταιρεία προσέλκυσε περισσότερους χρήστες.
Το γεγονός αυτό αντανακλάται στις αυξημένες καταναλωτικές δαπάνες και την προθυμία του κόσμου να παραγγέλνει αντί να μαγειρεύει.
Η DoorDash σημείωσε καθαρή ζημιά μόλις 75 εκατομμυρίων δολαρίων (ή 19 σεντς ανά μετοχή). Το νούμερο αυτό ήταν λιγότερο από το ήμισυ της απώλειας των 40 σεντς ανά μετοχή που περίμεναν οι αναλυτές.
Συγκριτικά, η DoorDash σημείωσε καθαρή ζημιά σχεδόν 296 εκατομμυρίων δολαρίων την ίδια περίοδο πέρυσι. Οι μετοχές της αυξήθηκαν περίπου 22% από τότε που ανέφερε κέρδη μετά το κλείσιμο των αγορών την Τετάρτη.
Γενικά, έχουν σημειώσει άνοδο περίπου 90% μέχρι στιγμής φέτος. Παρόλο αυτά, εξακολουθούν να είναι κάτω από 55% από τα ιστορικά ρεκόρ που σημείωσαν τον Αύγουστο του 2021, περίπου εννέα μήνες μετά την αρχική δημόσια προσφορά (IPO) του DoorDash.
Ποιος είναι ο βασικός λόγος που αυξήθηκαν τα κέρδη της DoorDash;
Η σύντομη απάντηση είναι οι Αμερικανοί καταναλωτές. Τα προαναφερθέντα αυξημένα κέρδη αντικατοπτρίζουν την κατάσταση των καταναλωτικών δαπανών των ΗΠΑ. Οι Αμερικανοί χρήστες της DoorDash συνέχισαν να δαπανούν σε delivery, παρά τον συνεχώς αυξανόμενο πληθωρισμό.
Ενώ η εταιρεία έχει επεκταθεί στο εξωτερικό σε χώρες όπως ο Καναδάς, η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία, περίπου το 93% των εσόδων του εξακολουθεί να προέρχεται από τις ΗΠΑ, βάσει του τελευταίου τριμήνου.
Περίπου 543 εκατομμύρια παραγγελίες υποβλήθηκαν στην εφαρμογή και το website της DoorDash το τρίτο τρίμηνο του 2023. Συγκριτικά με το ίδιο τρίμηνο πέρυσι, παρατηρήθηκε αύξηση της τάξης του 24%.
Το αξιοσημείωτο σύμφωνα με τον CEO της DoorDash Tony Xu, είναι ότι η αύξηση των κερδών της εταιρείας δεν οφείλεται μόνο σε παραγγελίες από εστιατόρια.
“Έχουμε πάνω από 100.000 καταστήματα στην πλατφόρμα που δεν είναι εστιατόρια. Όταν αναφερόμαστε σε παντοπωλεία, φαρμακεία και κάβες, σχεδόν οι μισοί μας νέοι πελάτες από τον κλάδο αυτό στις ΗΠΑ έρχονται πρώτοι στο DoorDash”.
Μερικά επιπλέον στατιστικά
Το Instacart (CART) συνεργάζεται με 1.400 λιανοπωλητές σε περισσότερες από 80.000 τοποθεσίες. Με μερίδιο αγοράς που αγγίζει 65%, η DoorDash είναι η μεγαλύτερη εταιρεία παράδοσης φαγητού σε εστιατόρια από τον Σεπτέμβριο του 2023, σύμφωνα με ανάλυση του Bloomberg Second Measure.
Επιπρόσθετα, το UberEats (UBER) αντιπροσωπεύει το 23% της αγοράς παράδοσης γευμάτων, ενώ το μερίδιο του Grubhub είναι μόλις 9%.
Όχι μόνο περισσότεροι άνθρωποι παραγγέλνουν από το DoorDash, αλλά ξοδεύουν και περισσότερα χρήματα. Η ακαθάριστη αξία παραγγελίας της αγοράς (GOV) ή η αξία σε δολάρια όλων των αγορών στην πλατφόρμα, αυξήθηκε επίσης κατά 24% από το 2022.
Αυτό συνέβαλε σε αύξηση του ετήσιου κέρδους κατά 27%, συνολικού ύψους 2,16 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Θα μπορούσε κανείς να υποστηρίξει ότι μια υψηλότερη ακαθάριστη αξία παραγγελίας θα μπορούσε να είναι συνάρτηση του ότι οι επιχειρήσεις μεταφέρουν υψηλότερο κόστος στους πελάτες.
Παρόλο αυτά, σύμφωνα με εκτιμήσεις της ίδιας της DoorDash, το 80% των εστιατορίων στις ΗΠΑ παραγγέλνει περισσότερο σε σύγκριση με το 2022.
Πηγή: Investopedia