Ανοιχτή επικοινωνία και διατήρηση εργαζομένων σε υβριδικό περιβάλλον. Πως επιτυγχάνεται;

Ανοιχτή επικοινωνία και διατήρηση εργαζομένων σε υβριδικό περιβάλλον. Πως επιτυγχάνεται;

ανοιχτή επικοινωνία και διατήρηση εργαζομένων

Ανοιχτή επικοινωνία και διατήρηση εργαζομένων είναι δύο πολύ σημαντικές έννοιες μεταξύ τους.

Η ανοιχτή επικοινωνία αποτελεί αποτελεσματική επικοινωνία και είναι βασικός παράγοντας για την διατήρηση εργαζομένων σε υψηλά ποσοστά.

Όταν οι εργαζόμενοι αισθάνονται ότι είναι σε θέση να επικοινωνούν ανοιχτά και ειλικρινά με τους διευθυντές και τους συναδέλφους τους, είναι πιο πιθανό να αισθάνονται ότι τους εκτιμούν και τους υποστηρίζουν στους ρόλους τους.

Αυτή η αίσθηση του ανήκειν και της υποστήριξης είναι ζωτικής σημασίας για την ικανοποίηση των εργαζομένων και μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του turnover.

Σε αντίθετη περίπτωση και πόσο μάλλον στην περίπτωση που δεν υπάρχει καλή επικοινωνία, τότε παρατηρείται και η σιωπηλή παραίτηση των εργαζομένων.

Τι γινεται λοιπόν, όταν η επικοινωνία μεταξύ των εργαζομένων και των ανωτέρων τους, επηρεάζεται και αλλάζει από εξωτερικούς παράγοντες, όπως μια πανδημία;

Σε αυτό το άρθρο θα μιλήσουμε για:

  • Τι είναι η ανοιχτή επικοινωνία μέσα σε ένα υβριδικό εργασιακό περιβάλλον
  • Στρατηγικές ανοιχτής επικοινωνίας με σκοπό την διατήρηση των εργαζομένων

Πάμε λοιπόν να τα δούμε πιο αναλυτικά.

Ανοιχτή επικοινωνία: Τι ακριβώς είναι;

Η ανοιχτή επικοινωνία προέρχεται από το “open-door policy” που υπάρχει σε ένα εργασιακό περιβάλλον, όπου οι εργαζόμενοι ενθαρρύνονται να μοιράζονται:

  • ιδέες
  • ανησυχίες
  • σχόλια και
  • απόψεις

Τα οποία σχετίζονται με την εργασία τους, προς τους ανωτέρους τους — χωρίς φόβο κατηγοριών ή καταδίκης.

Η πολιτική αυτή, ενθαρρύνει τους υπαλλήλους να αισθάνονται άνετα και με αυτοπεποίθηση, όταν προσεγγίζουν τους διευθυντές τους ή άλλους ηγέτες εντός του οργανισμού, με ερωτήσεις, ανησυχίες ή ιδέες.

Έτσι λοιπόν, η ανοιχτή επικοινωνία αναφέρεται στη ροή πληροφοριών και ιδεών μεταξύ των εργαζομένων και της διοίκησης μέσα σε έναν οργανισμό.

Χαρακτηρίζεται από ειλικρίνεια, διαφάνεια και ελεύθερη ανταλλαγή σκέψεων και απόψεων.

Σε ένα εργατικό δυναμικό, η ανοιχτή επικοινωνία είναι απαραίτητη για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης και την προώθηση μιας θετικής εταιρικής κουλτούρας.

Η επικονωνία αυτή λοιπόν, είναι ιδιαίτερα σημαντική σε ένα υβριδικό εργατικό δυναμικό, όπου ορισμένοι υπάλληλοι μπορεί να επιλέγουν την τηλεργασία ή να εργάζονται από το γραφείο.

Με μια “open-door policy” και ανοιχτή επικοινωνία, οι εργαζόμενοι μπορούν εύκολα να λάβουν την υποστήριξη και την καθοδήγηση που χρειάζονται, ανεξάρτητα από τη φυσική τους τοποθεσία.

Πως όμως μπορεί να γίνει αυτό;

Ανοιχτή επικοινωνία και διατήρηση εργαζομένων: Πως μπορεί να επιτευχθεί;

Αν θέλετε και εσείς να εφαρμόσετε τα παραπάνω στην εταιρεία σας και να διατηρήσετε ευχαριστημένους τους εργαζομένους σας, μπορείτε να ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα.

Βήμα 1: Κάντε πράξη τις υποσχέσεις σας, για ανοιχτή επικοινωνία και διατήρηση εργαζομένων

Το να λέτε απλά ότι επιτρέπετε στους εργαζομένους σας να λένε καθαρά την απόψή τους για κάτι, δεν μπορεί να κάνει την αλλαγή.

Αυτή μπορείτε να την επιτύχετε αν πραγματικά, ενθαρύνετε το προσωπικό σας, με κάθε ευακαιρία να μοιράζεται την σκέψη του και να κάνει την κριτική του.

Δώστε στους υπαλλήλους σας την ευκαιρία, να ακουστούν οι προτάσεις τους και να εφαρμοστούν.

Απευθυνθείτε προσωπικά στον καθένα ξεχωριστά, δια ζώσης, με βιντεοκλήση ή σε email και κάντε ένα meeting.

Επίσης, μην κρατάτε τις ώρες εργασίας σας κρυφές από τους εργαζομένους σας.

Αντιθέτως, ενημερώστε τους για το ποιες ώρες μπορούν να σας ειδοποιήσουν για κάτι, και καλό θα ήταν οι ώρες αυτές να είναι αρκετές μέσα στην μέρα.

Βήμα 2: Κάντε εσείς το πρώτο βήμα για ανοιχτή επικοινωνία

Το να κάνετε εσείς το πρώτο βήμα, εκτός από δεδομένο (μιας και είστε ο manager ή ο ηγέτης), δείχνει ότι φροντίζετε να κάνετε πράξη όσα λέτε.

Παίρνοντας πρωτοβουλία, μπορείτε να ανοίξετε έναν νεό δρόμο μέσα στον οποίο καλείτε όλους τους εργαζομένους να ακολουθήσουν.

Έτσι, δίνετε μια αίσθηση σιγουριάς και βεβαιότητας, απο την οποία μπορούν όλοι να πάρουν παράδειγμα.

Είναι λοιπόν, απαραίτητο να καταλάβουν, ότι ως μέλη μιας ομάδας, έχουν την δυνατότητα να εκφράζονται ελεύθερα και να μοιράζονται τις ιδέες τους.

Βήμα 3: Ενεργήστε με καλοσύνη και ευγένεια

Όσο ανοιχτή και αν είναι η επικοινωνία μεταξύ εσάς και των εργαζομένων σας, τίποτα δεν έχει σημασία αν δεν υπάρχει η ευγένεια και η καλοσύνη.

Οι άνθρωποι έχουμε την τάση, να λειτουργούμε ακόμα καλύτερα όταν τα άτομα που μας περιβάλλουν μας φέρονται με ευγένεια και καλοσύνη.

Ένα πολύ καλό παράδειγμα, είναι όταν έρχεται η ώρα της επιβράβευσης των εργαζομένων, όπου ακούμε καλά λόγια για την δουλειά μας.

Αυτό συμβαίνει γιατί, έτσι νοιώθουμε ότι η δουλειά μας εκτιμάται, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η παραγωγηκότητά μας.

Ειδικά με την πανδημία, που οι περισσότεροι εργαζόμενοι ήρθαν αντιμέτωποι για πρώτη φορά με αυτό το νέο μοντέλο και προσπάθησαν πολύ σκληρά για να προσαρμοστούν, η ευγενική συμπεριφορά είναι ένδειξη σεβασμού και εκτίμησης.

Με όλους τους παραπάνω τρόπους, θα καταφέρετε να διατηρήσετε το ποσοστό των εργαζομένων σας σε υψηλά επίπεδα και θα βελτιώσετε την εταιρική κουλτούρα.

Πηγή: Entrepreneur

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Μαρίνα Δημητρή

Απόφοιτη Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής με κατεύθυνση Management, Web Content Writer και Αρχισυντάκτρια του Business Review Greece. Γράφει και επιμελείται άρθρα για Επιχειρηματικότητα, HR, Marketing και Digital Marketing στο Business Review Greece. Παράλληλα δημιουργεί περιεχόμενο για φοιτητές Διοίκησης Επιχειρήσεων για να τους βοηθήσει στην καλύτερη και ευκολότερη κατανόηση επιχειρηματικών ορολογιών. Απολαμβάνει την ομαδική εργασία και προσωπικός της στόχος είναι να αποκτά και να αναπτύσσει όλο και περισσότερες γνώσεις και δεξιότητες στον τομέα των επιχειρήσεων.