Δεξιότητες αυτοδιαχείρισης: Τι ακριβώς είναι και Πώς να γίνεις ο CEO της καριέρας σου; 

Δεξιότητες αυτοδιαχείρισης: Τι ακριβώς είναι και Πώς να γίνεις ο CEO της καριέρας σου; 

Δεξιότητες αυτοδιαχείρισης

Όπως οι CEO, στον επαγγελματικό στίβο, έτσι και οι αναγνώστες ενθαρρύνονται να αναλάβουν την ευθύνη για την επαγγελματική τους καριέρα με τις δεξιότητες αυτοδιαχείρισης.

Ο Peter Ferdinand Ducker, ένας Αυστροαμερικανός σύμβουλος διοίκησης, εκπαιδευτής και συγγραφέας αναφέρει ότι το κλειδί για να γίνεις CΕΟ της καριέρας σου είναι η ενδοσκόπηση: πρέπει πρώτα να μάθεις να αναγνωρίζεις τα καλά και τα τρωτά σου σημεία πριν τα χρησιμοποιήσεις προς όφελος σου.

Αναφέρει ότι οι άνθρωποι πρέπει να πετύχουν μαθαίνοντας να ελέγχουν καλύτερα τον εαυτό τους. Κι αυτό γίνεται μαθαίνοντας τις ικανότητες αυτοδιαχείρισης.

Αυτές είναι οι πέντε ερωτήσεις που προτείνονται για αρχή:

-Πώς μπορώ να κεφαλαιοποιήσω τα δυνατά μου σημεία;

-Πώς τα πάω;

-Σε τι πιστεύω;

-Με ποια ομάδα ταυτίζομαι και πού ταιριάζω;

-Πώς μπορώ να συνεισφέρω με τον καλύτερο δυνατό τρόπο;

Τι εννοούμε λέγοντας ικανότητες αυτοδιαχείρισης;

Οι ικανότητες αυτοδιαχείρισης είναι οι ικανότητες εκείνες που βοηθούν επιτυχώς κάποιον να διαχειριστεί και να ρυθμίσει τα συναισθήματα του, τις σκέψεις του και τη συμπεριφορά του σε διάφορα πλαίσια.

Ισχυρές δεξιότητες αυτοδιαχείρισης βοηθούν κάποιον να γίνει πετυχημένος και να καταβάλλει τη μέγιστη προσπάθεια για να καθορίσει τους στόχους του και να τους πετύχει.

Οι άνθρωποι που τις κατέχουν γνωρίζουν τη σημασία της διατήρησης των συναισθημάτων και των πράξεων τους.

Για παράδειγμα, οι εργοδότες εκτιμούν τους υποψήφιους εργαζόμενους που μπορούν να ρυθμίσουν αποτελεσματικά τις σκέψεις και τα συναισθήματα τους.

Όσοι δεν τα καταφέρνουν καλά σε αυτό το κομμάτι είναι πιθανό να χάσουν την ψυχραιμία τους με πελάτες και συναδέλφους.

Στο χώρο εργασίας, αυτό μεταφράζεται απλά στο ότι όσοι έχουν την ικανότητα να ρυθμίζουν τη συμπεριφορά τους θα είναι και περισσότερο παραγωγικοί συγκριτικά με άλλους.

Δεξιότητες αυτοδιαχείρισης
Δεξιότητες αυτοδιαχείρισης

Απόκτησε διορατικότητα για τις δεξιότητες αυτοδιαχείρισης σου μέσα από μια κριτική αξιολόγηση

Κάνε μια επαγγελματική αξιολόγηση για να μάθεις περισσότερα για τις ικανότητες αυτοδιαχείρισης και τις δεξιότητες σου.

  1. Συγκεντρώσου σε αυτό που είσαι καλός σαν άνθρωπος. Προκάλεσε τον εαυτό σου με τρόπο που να ενισχύει τα καλά σου σημεία. Ένωσε τις δυνάμεις σου με έναν συνάδελφο που έχει δεξιότητες στις οποίες εσύ υστερείς για να ολοκληρώσεις αποτελεσματικά διάφορα projects που σου ανατίθενται. 
  2. Ενίσχυσε τα θετικά σου σημεία. Επένδυσε χρόνο και ενέργεια στην ανάπτυξη των δυνατοτήτων σου και στο να μάθεις όσο το δυνατόν περισσότερα για αυτές. Εάν είσαι κοινωνικός άνθρωπος, γίνε ο καλύτερος networker στον κόσμο. Βρες έναν μέντορα και διάβασε για τη δικτύωση, το μάρκετιγκ, τις πωλήσεις και τα ψυχομετρικά. Κάνε μια συμφωνία να βλέπεις τα δυνατά σημεία σαν ένα έργο πάνω οποίο πρέπει να δουλεύεις μόνιμα.
  3. Μην βρίσκεις δικαιολογίες για την έλλειψη γνώσης. Οι άνθρωποι πρέπει να ξεπερνάμε την έλλειψη γνώσης. Να σταματάμε να περηφανευόμαστε για αυτό. Παρότι είναι απαραίτητο να συγκεντρωθούμε σε τομείς ειδίκευσης, είναι απαραίτητη η σφαιρική γνώση δεξιοτήτων. Το να γίνεις καλός ακόμα και στα πιο βασικά μαθηματικά είναι απαραίτητο κομμάτι επιτυχίας σε σχεδόν οποιοδήποτε επάγγελμα. 
  4. Εξάλειψε επιβλαβείς ρουτίνες. Μερικές φορές αυτό που βλέπεις σαν ελάττωμα, είναι απλά μια κακή συνήθεια. Οι επιβλαβείς πρακτικές μπορούν να αλλάξουν. Μετά, τα φαινομενικά αδύναμα σημεία σου θα γίνουν τα πιο δυνατά σου χαρτιά. Ίσως τείνεις να βλέπεις πολλή τηλεόραση. Εάν την ξεφορτωθείς, θα εκπλαγείς από το πόσα πολλά πράγματα μπορείς να κάνεις. 
  5. Αγνόησε περιοχές πραγματικής αδυναμίας. Πρέπει να είσαι χαλαρός με τον εαυτό σου όσον αφορά τα σημεία υστέρησης σου. Το να βελτιώσεις την εξειδίκευση σου στις περιοχές ήδη υπερτερείς είναι η καλύτερη πρακτική. Βελτίωσε λοιπόν τα θετικά σου σε τέτοιο βαθμό ώστε οι άλλοι να μην μπορούν να δουν καν τα ελαττώματα σου.

Μέρος 2 της ζωής σου: Θέλεις να αλλάξεις δουλειά ή να ξεκινήσεις δεύτερη καριέρα;

Το να θέλεις να αλλάξεις δουλειά ή να ξεκινήσεις μια δεύτερη επιχείρηση είναι πλέον κάτι συνηθισμένο. Παλιότερα, όποιος έκανε σωματική εργασία, δεν είχε συνήθως την ανάγκη να κάνει κάτι παράλληλα με αυτό.

Υπάρχουν τρεις διαφορετικοί δρόμοι που μπορεί κάποιος να ακολουθήσει για μια δεύτερη καριέρα. 

  1. Απλά ξεκινάς τώρα. Παραιτείσαι από τη δουλειά σου και αφιερώνεις όλη σου την ενέργεια και την προσοχή στο χτίσιμο της νέας σου καριέρας.
  2. Η δεύτερη στρατηγική είναι να ξεκινήσεις ένα δεύτερο επάγγελμα σε έναν σχετικό τομέα. Όσοι πετυχαίνουν στο αρχικό τους επάγγελμα συχνά συνεχίζουν στο ίδιο επαγγελματικό πεδίο, είτε μόνιμα ή σε μια πιο ευέλικτη βάση. Παρόλα αυτά, κάνουν μια δεύτερη δουλειά που απαιτεί επιπλέον ώρες την εβδομάδα.
  3. Τέλος, υπάρχουν οι κοινωνικοί επιχειρηματίες. Στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν ήδη πετύχει σημαντική επαγγελματική επιτυχίας στις αρχικές τους δραστηριότητες. Παρότι απολαμβάνουν τη δουλειά τους, μπορεί πλέον να μην τους τονώνει νοητικά ή συναισθηματικά. 

Το να κάνεις μια δεύτερη δουλειά είναι κάτι που χρειάζεται σκέψη για πολλούς λόγους.

Οι πιο σημαντικοί είναι για να προστατέψεις τον εαυτό σου από απογοητεύσεις αλλά και για να μάθεις να εκμεταλλεύεσαι τις ευκαιρίες που σου παρουσιάζονται.

Δεξιότητες αυτοδιαχείρισης
Δεξιότητες αυτοδιαχείρισης

Επίλογος

Το να έχεις δεξιότητες αυτοδιαχείρισης σημαίνει να μπορείς να διαχειρίζεσαι εσένα. Απόκτησε μια κατανόηση των βασικότερων πιστεύω σου, των δυνατών σου σημείων και την απόδοσης σου.

Μετά από αυτό, ψάξε ευκαιρίες για να εκμεταλλευτείς τα δυνατά σου σημεία. Εκμεταλλεύσου τις ευκαιρίες που έχεις στη διάθεση σου για την ανάπτυξη επικερδών επαγγελματικών ευκαιριών. Το να δημιουργείς μόνος σου το δρόμο για την επιτυχία δεν είναι εύκολο.

Πηγή: Emeritus

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας