Τι είναι η κοινωνική επιχειρηματικότητα;

Τι είναι η κοινωνική επιχειρηματικότητα;

κοινωνική επιχειρηματικότητα

Οι επιχειρήσεις οφείλουν να βοηθούν στην επίλυση κοινωνικών προβλημάτων που συνδέονται με την εκπαίδευση, τη φτώχεια και το φυσικό περιβάλλον.

Στην πραγματικότητα οι προσδοκίες αυτές συγκλίνουν με μία μορφή επιχειρηματικού πνεύματος που ονομάζεται κοινωνική επιχειρηματικότητα.

Τι είναι η κοινωνική επιχειρηματικότητα

Αν και ο όρος έχει οριστεί με διαφορετικούς τρόπους οι ερευνητές του Χάρβαρντ αναφέρουν ότι κοινωνική επιχειρηματικότητα είναι η επιχειρηματική δραστηριότητα με εγγενή κοινωνικό σκοπό.

Περιγράφεται επίσης ως το να έχεις ένα όραμα για το κοινωνικό καλό και να προσπαθείς να το υλοποιήσεις μέσω της επιχειρηματικότητας.

Τι είναι η κοινωνική επιχείρηση

Μια κοινωνική επιχείρηση είναι ένας οργανισμός που εφαρμόζει εμπορικές στρατηγικές για τη μεγιστοποίηση του κοινωνικού αντίκτυπου παράλληλα με τα κέρδη.

Οι κοινωνικές επιχειρήσεις μπορούν να δομηθούν και να οργανωθούν ως μια οποιαδήποτε επιχείρηση.

Νομικά, μπορούν να λάβουν μορφή ανάλογα με τη χώρα στην οποία υπάρχει η οντότητα και τις διαθέσιμες νομικές μορφές.

Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τη δομή μιας συνεταιριστικής οργάνωσης, μιας εταιρείας δημοσίου συμφέροντος ή εταιρείας περιορισμένης ευθύνης. Μπορούν επίσης να πάρουν πιο συμβατικές εταιρικές δομές.

Οι κοινωνικές επιχειρήσεις έχουν τόσο επιχειρηματικούς όσο και κοινωνικούς στόχους.

Ως αποτέλεσμα, οι κοινωνικοί τους στόχοι είναι ενσωματωμένοι στον στόχο τους, ο οποίος τους διαφοροποιεί από άλλους οργανισμούς και εταιρείες. Κύριος σκοπός μιας κοινωνικής επιχείρησης είναι η προώθηση, η ενθάρρυνση και η πραγματοποίηση της κοινωνικής αλλαγής.

Οι κοινωνικές επιχειρήσεις είναι επιχειρήσεις που δημιουργήθηκαν για την προώθηση ενός κοινωνικού σκοπού με οικονομικά βιώσιμο τρόπο.

Οι κοινωνικές επιχειρήσεις μπορούν να παρέχουν ευκαιρίες δημιουργίας εισοδήματος που ικανοποιούν τις ανάγκες των ανθρώπων που ζουν σε συνθήκες φτώχειας.

Όμως οι επιχειρήσεις αυτές είναι βιώσιμες οικονομικά και το μεγαλύτερο μέρος τους εισοδήματος από τις πωλήσεις επανεπενδύεται στην αποστολή τους.

Λόγω της οικονομικής βιωσιμότητας τους δεν εξαρτώνται από τη φιλανθρωπία και μπορούν να διατηρηθούν μακροπρόθεσμα.

Μια κοινωνική επιχείρηση είναι πιο βιώσιμη από μια μη κερδοσκοπική οργάνωση που βασίζεται αποκλειστικά στη χορήγηση δωρεών ή κρατικών προγραμμάτων.

Τι είναι ο κοινωνικός επιχειρηματίας

Κοινωνικός επιχειρηματίας είναι αυτός που δίνει καινοτόμες λύσεις στις πιο πιεστικές ανάγκες και προβλήματα της κοινωνίας και στη συνέχεια τις υλοποιεί.

Όταν κάποιος ονειρεύεται να δημιουργήσει μία επιχείρηση πρωταρχικός του στόχος είναι να εκμεταλλευτεί μία ευκαιρία. Αυτή που θα του εξασφαλίζει προσωπικό οικονομικό κέρδος.

Όμως για κάποιους εξίσου σημαντικό είναι ο στόχος της βελτίωσης της κοινωνίας με οικονομικά μέσα.

Για παράδειγμα παρέχοντας ένα χρήσιμο αγαθό η μία υπηρεσία που καθιστά τη ζωή των πελατών καλύτερη. Δημιουργώντας παράλληλα θέσεις εργασίας ώστε οι εργαζόμενοι να μπορούν να στηρίξουν την οικογένειά τους, για να βοηθήσουν την κοινότητα.

Όμως η κοινωνική επιχειρηματικότητα σημαίνει πολλά περισσότερα από τη μεταφορά πόρων για την εξυπηρέτηση των άλλων. Σημαίνει την εστίαση σε έναν κοινωνικό σκοπό και την απόλυτη ένταξη της ως αναπόσπαστο μέρος της ίδιας της εταιρείας.

Οι κοινωνικοί επιχειρηματίες βρίσκουν τρόπους να προωθήσουν τον κοινωνικό σκοπό στις επιχειρήσεις που ξεκινούν, παράλληλα με το προσωπικό τους κέρδος.

Αξίζει η κοινωνική επιχειρηματικότητα;

Το να είναι κάποιος κοινωνικός επιχειρηματίας δεν σημαίνει συνήθως ότι θα πάψει να ασχολείται με τη δημιουργία κέρδους.

Αυτό που διαφέρει στην κοινωνική επιχειρηματικότητα είναι ότι το οικονομικό κέρδος είναι απλώς ένας από τους στόχους του επιχειρηματία.

Στην πραγματικότητα τα σημαντικότερα οφέλη που θα κερδίσει κάποιος αναφέρονται ως “τριπλό όφελος” επειδή αφορούν:

  • Τους ανθρώπους
  • Το περιβάλλον
  • Τα κέρδη

Αυτά προκύπτουν γιατί σαφώς καμία επιχείρηση δεν μπορεί να συνεχίσει να υπάρχει αν δεν είναι κερδοφόρα.

Ωστόσο οι κοινωνικοί επιχειρηματίες πιστεύουν ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να ασχολούνται ακόμη με τους ανθρώπους και το περιβάλλον.

Οι επενδυτές θέλουν να γνωρίζουν ότι οι εταιρείες που επιλέγουν κάνουν κάτι περισσότερο από την παροχή ενός προϊόντος ή υπηρεσίας. Ψάχνουν εταιρείες που κάνουν καλό, για αυτό άλλωστε υπάρχουν και τα κριτήρια ESG.

Οι επενδυτές σήμερα θα αισθανθούν μια ειδική σύνδεση με εταιρείες των οποίων οι αξίες ευθυγραμμίζονται με τις δικές τους. Είναι αρκετά πιθανό να θέλουν να επενδύσουν σε μια κοινωνική επιχείρηση.

Επομένως, αν είσαι ένας άνθρωπος που σε συγκινεί να προσφέρεις στην κοινωνία, έχεις τον τρόπο να το κάνεις και παράλληλα θέλεις να έχεις κέρδος από αυτό τότε η κοινωνική επιχειρηματικότητα είναι για σένα!

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Χάρης Αθανασίου

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Management, συνιδρυτής του Business Review Greece και της Blue Rocket Content Agency και συμπαρουσιαστής του BusinessTalks Podcast. Αρθρογραφεί κυρίως για θέματα επιχειρηματικότητας και διαθέτει πάνω από 4 έτη εμπειρία στην αρθρογραφία. Επίσης, έχει πάνω από 3 χρόνια εμπειρία στο SEO, τα Social Media και το Performance Marketing. Του αρέσει η ομαδική δουλειά, η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων, καθώς και να βοηθάει τους ανθρώπους να εξελιχθούν, να γίνουν η καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους και να ακολουθούν τα όνειρά τους.