Ποια είναι τα 4 στάδια του μάρκετινγκ;

Ποια είναι τα 4 στάδια του μάρκετινγκ;

Η διαδικασία εφαρμογής ενός πλάνου μάρκετινγκ αποτελείται από 4 στάδια

Οι αποτελεσματικές τεχνικές μάρκετινγκ επιτρέπουν σε μια εταιρεία να προωθήσει το προϊόν/υπηρεσία της με τρόπο που προσελκύει το κοινό-στόχο της. Όταν εφαρμόζετε μια στρατηγική μάρκετινγκ, είναι καλύτερο να κάνετε πρώτα έρευνα στο κοινό σας.

Αυτό θα σας βοηθήσει να ανακαλύψετε νέες στρατηγικές προώθησης, να τις δοκιμάσετε και να ελέγξετε τα αποτελέσματά τους. Έτσι θα μπορείτε να καθορίσετε πιθανές αλλαγές για επερχόμενες καμπάνιες σας.

Η γνώση του τρόπου λειτουργίας του μάρκετινγκ μπορεί να σας βοηθήσει να κατανοήσετε καλύτερα τρόπους για να καλύψετε το κοινό σας για αυξημένη αφοσίωση και έσοδα. Σε αυτό το άρθρο, εξετάζουμε τι είναι το μάρκετινγκ και τα τέσσερα στάδια εφαρμογής του.

Τί είναι το μάρκετινγκ;

Μάρκετινγκ είναι οι ενέργειες, τα σχέδια και οι στρατηγικές που εφαρμόζουν οι εταιρείες για να προσελκύσουν πελάτες και να προωθήσουν τα προϊόντα/υπηρεσίες τους. Μπορούν να το εφαρμόσουν επιτυχώς χρησιμοποιώντας ελκυστικά, ενημερωτικά και υψηλής ποιότητας μηνύματα στις διαφημίσεις και το περιεχόμενό τους.

Όσοι εργάζονται σε ομάδες μάρκετινγκ συχνά αφιερώνουν χρόνο για να ερευνήσουν και να κατανοήσουν καλύτερα τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις των πελατών τους. Από εκεί, η ομάδα μάρκετινγκ μπορεί να δημιουργήσει συναρπαστικό υλικό που απευθύνεται ειδικά σε αυτό το κοινό. Αυτό βοηθά την εταιρεία να χτίσει την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας, την εμπιστοσύνη με τους πελάτες και να αυξήσει τα έσοδα.

Παράλληλα, το μάρκετινγκ, ως προς την εφαρμογή του, αποτελείται από 4 στάδια:

1. Η ανάπτυξη των ιδεών

Κατά τη δημιουργία και την εμπορία ενός προϊόντος, αφιερώστε χρόνο στα χαρακτηριστικά και την αξία που προσφέρει στους πελάτες. Αυτό σας επιτρέπει να έχετε ένα πλήρως ανεπτυγμένο σχέδιο πριν ξεκινήσετε την καμπάνια. Προσπαθήστε να λάβετε υπόψη το κοινό σας και τυχόν προκλήσεις που μπορεί να αντιμετωπίσει ως καταναλωτές.ν

Ταυτόχρονα, προσδιορίστε πώς το προϊόν σας βοηθά στην επίλυση προβλημάτων τους και πως ωφελεί τη ζωή τους. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτές τις πληροφορίες για να δημιουργήσετε μια λίστα με ιδέες καμπάνιας που σας επιτρέπουν να προσελκύετε καταναλωτές.

2. Η έρευνα και η δοκιμή ιδεών

Μόλις ετοιμάσετε ένα σχέδιο για ένα πιθανό προϊόν/υπηρεσία, μπορείτε να αρχίσετε να το δοκιμάζετε και να εντοπίσετε τυχόν ευκαιρίες βελτίωσης. Σκεφτείτε τη διεξαγωγή δοκιμών μέσω ομάδων εστίασης. Μπορείτε να κάνετε ερωτήσεις σχετικά με τις αγοραστικές τους συνήθειες και τα χαρακτηριστικά που προτιμούν να έχει το ιδανικό τους προϊόν.

Έπειτα, μπορείτε να αναλύσετε πώς ανταποκρίνονται οι συμμετέχοντες και να προσαρμόσετε την καμπάνια σας ανάλογα. Η εκτίμηση του ενδιαφέροντος των δυνητικών πελατών για το προϊόν και την καμπάνια σάς βοηθά επίσης να κατανοήσετε ποιες τιμές να ορίσετε και ποιες λειτουργίες να συμπεριλάβετε.

3. Η διαφήμιση

Αφού καθορίσετε το προϊόν και τα χαρακτηριστικά του, μπορείτε να δημιουργήσετε μια στρατηγική μάρκετινγκ και διαφήμισης για να το προωθήσετε. Μπορείτε να δημιουργήσετε μια καμπάνια για διάφορες μορφές μέσων, ώστε να διασφαλίσετε ότι θα προσεγγίσει ένα ευρύ κοινό.

Συνήθως, είναι καλύτερο να καθορίσετε το που θα δημοσιεύσετε τις καμπάνιες σας με βάση τις συνήθειες και τα ενδιαφέροντα του κοινού σας. Για παράδειγμα, αν παρατηρήσετε ότι το μεγαλύτερο μέρος του κοινού σας αλληλοεπιδρά με τις αναρτήσεις σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τις εβδομαδιαίες νύχτες στις 6 μ.μ., μπορείτε να εξετάσετε το ενδεχόμενο να δημοσιεύσετε την καμπάνια σας εκείνη την ώρα.

Προσπαθήστε να ορίσετε σαφείς στόχους και σημεία αναφοράς που θα θέλατε να επιτύχει η καμπάνια. Αυτό σας επιτρέπει να την παρακολουθείτε πιο εύκολα ενώ εκτελείται για να προσδιορίσετε πόσο επιτυχημένη είναι.

Όταν τελειώσει, μπορείτε να ελέγξετε και να προσδιορίσετε πόσο καλά πήγε. Δηλαδή, αν οι πελάτες σας αλληλεπιδρούν με την καμπάνια και οδήγησαν στην αγορά του προϊόντος. Ελέγξτε προσεκτικά για να εντοπίσετε τυχόν βελτιώσεις που πρέπει να λάβετε υπόψη για την επόμενη καμπάνια σας.

4. Οι πωλήσεις

Όταν δημιουργείτε ένα ισχυρό προϊόν και σαφή στρατηγική μάρκετινγκ, μπορείτε μετά να καθορίσετε την μέθοδο πώλησής του. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να γίνει αυτό, συμπεριλαμβανομένης της πώλησης σε χονδρεμπόρους, καταναλωτές ή άλλες επιχειρήσεις.

Μπορείτε επίσης να εξετάσετε πού θα πουλάτε προϊόντα, όπως εθνικές, τοπικές ή διεθνείς αγορές. Μια άλλη επιλογή θα μπορούσε να είναι να πουλάτε τα προϊόντα σας κυρίως διαδικτυακά με ένα βελτιστοποιημένο και φιλικό προς τον χρήστη website.

Πηγή: Indeed

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Phaedon Wallace

Τελειόφοιτος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Marketing και αρθρογράφος στο Business Review Greece. Αρθρογραφεί με τετραετή εμπειρία κυρίως για θέματα productivity, marketing και ψυχολογίας. Επιπλέον, διαθέτει εμπειρία σε social media management και SEO. Κατέχει πτυχία Αγγλικών, Γερμανικών και Ιταλικών. Είναι ένας άνθρωπος που του αρέσει η αναζήτηση, αναγνωρίζει την σημασία της ψυχικής υγείας, του αρέσει η ομαδική δουλειά, είναι υποστηρικτικός και δεν παύει να εξελίσσεται τόσο στην επαγγελματική του σταδιοδρομία, όσο και στην καθημερινή του ζωή.