7 επιχειρηματικά λάθη που πρέπει να αποφύγεις στην αρχή μιας επιχείρησης

7 επιχειρηματικά λάθη που πρέπει να αποφύγεις στην αρχή μιας επιχείρησης

επιχειρηματικά λάθη

Αυτό το άρθρο τονίζει τα εφτά πιο κρίσιμα επιχειρηματικά λάθη που πρέπει να αποφύγεις όταν δημιουργείς μια επιχείρηση, δίνοντας έμφαση σε αυτά που γίνονται συχνά.

Έχει ως σκοπό επίσης να σε κάνει να αποφύγεις τα λάθη που αποτρέπουν την επιτυχημένη σου ανάπτυξη.

Σε μια επιχείρηση, η φάση της κλιμάκωσης είναι όταν, αφού έχεις αποδείξει τη βιωσιμότητα της ιδέας σου και έχεις χτίσει μια στέρεη βάση, είσαι έτοιμος να μοιραστείς την προσφορά σου με τον κόσμο-να ορίσεις το στάδιο της εκθετικής ανάπτυξης και της επιτυχίας σου.

Το 2023, τα κριτήρια εισαγωγής σε αυτή τη φάση μοιάζουν αρκετά διαφορετικά και απαιτούν μια ελαφρώς διαφοροποιημένη προσέγγιση.

επιχειρηματικά λάθη
επιχειρηματικά λάθη

Κατά τη διάρκεια της περιόδου πολύ μεγάλων εξόδων, με λιγότερο διαθέσιμο κεφάλαιο, η σημασία της σωστής στιγμής και της περιόδου “μαζέματος” έχει γίνει πολύ σημαντική. 

Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές μέσα από επιχειρηματικά λάθη που γίνονται και οι οποίες θα σε βοηθήσουν να δεις πιο καθαρά την πορεία της δικής σου επιχείρησης.

Λάθος 1: Να ξεκινάς πολύ νωρίς

Το να ξεκινάς πολύ νωρίς μπορεί να αποδειχτεί ένα από τα πιο κρίσιμα επιχειρηματικά λάθη.

Εάν ακόμα ψάχνεις αυτό που θέλεις να κάνεις, το ιδανικό προφίλ πελατών σου (όπως το τι πρόβλημα λύνεις) ή την καλύτερη οδό στην αγορά, τότε δεν είναι ακόμα καλή περίοδος να ξεκινήσεις.

Εάν τα οικονομικά σου δεν είναι ακόμα σταθερά ή ο πυρήνας της ομάδας σου δεν είναι ακόμα ολοκληρωμένος, δεν είναι ώρα να ξεκινήσεις.

Εάν δεν παίρνεις ώθηση (εσωτερική ζήτηση και στόμα με στόμα διαφήμιση) από την αγορά στην οποία κινείσαι, δεν είναι ακόμα η κατάλληλη στιγμή να ξεκινήσεις.

Λάθος 2: Να ξεκινάς πολύ αργά

Από την άλλη πλευρά, το να ξεκινάς πολύ αργά μπορεί να σημαίνει ότι έχεις χάσει ευκαιρίες.

Εάν είσαι κλεισμένος από ραντεβού, εν μέσω μιας αλλαγής πλατφόρμας ή έχεις υπερβολικά καλά προϊόντα που δεν είναι γνωστά στο κοινό, έπρεπε να είχες ξεκινήσει νωρίτερα.

επιχειρηματικά λάθη
επιχειρηματικά λάθη

Μην αφήσεις τους ανταγωνιστές σου που έχουν λιγότερο καλά προϊόντα να κλέψουν το μερίδιο της αγοράς σου επειδή δεν έχεις τους κατάλληλους πόρους ενώ εκείνοι επεκτείνονται.

Ειδικά αν είσαι σε μια αγορά όπου ο πρώτος συνήθως παίρνει και μεγάλο μερίδιο της αγοράς.

Λάθος 3: Το να προσλαμβάνεις τους λάθος ηγέτες τη λάθος στιγμή.

Η πρόσληψη είναι ένα κρίσιμο κομμάτι της ανάπτυξης. Είναι επίσης και ένα από τα πιο δύσκολα.

Σχετίζεται με το να βρεις τους σωστούς ανθρώπους για το σωστό ρόλο τη σωστή στιγμή.

Απόφυγε τον πειρασμό να προσλάβεις άτομα σαν εσένα. Δέξου την ποικιλομορφία και κάλυψε διαφορετικές προοπτικές.

Πρόσεχε την πρόσληψη ηγετών από επιχειρήσεις που είναι υπερβολικά μεγάλες ή υπερβολικά μικρές.

Κατέγραψε τα συγκεκριμένα αποτελέσματα που χρειάζεσαι και τις απαιτούμενες δεξιότητες και εμπειρία θα φέρουν αυτά τα αποτελέσματα.

Βεβαιώσου ότι οι προσλήψεις σου ταιριάζουν στην κουλτούρα σου.

Εάν προσλαμβάνεις έναν υπεύθυνο πωλήσεων, να είσαι ιδιαίτερα προσεκτικός και να σκεφτείς πράγματα όπως η κίνηση στην αγορά στόχο, το στάδιο και τον αγοραστή.

Λάθος 4: Να μην μοιράζεις αρμοδιότητες

“Δοκίμασα να μοιράσω αρμοδιότητες μια φορά, αλλά ήταν πολλή δουλειά.”

Σαν ιδρυτής, είναι φυσικό να θέλεις να ελέγξεις κάθε πλευρά της επιχείρησης σου. Όσο εξελίσσεται όμως η επιχείρηση, χρειάζεται να αφήνεις σιγά σιγά αρμοδιότητες.

Δείξε εμπιστοσύνη στους υπεύθυνους που έχεις προσλάβει. Δούλεψες σκληρά για να τους βρεις.

Δώσε κατευθυντήριες γραμμές και στήριξη και μετά κάνε ένα βήμα πίσω και μην τους εμποδίζεις.

Λάθος 5: Να παραβλέπεις τις υποδομές και τις λειτουργίες

Καθώς η επιχείρηση σου μεγαλώνει, οι υποδομές και οι λειτουργίες σου πρέπει να αναβαθμίζονται επίσης.

επιχειρηματικά λάθη
επιχειρηματικά λάθη

Κατέγραψε τις βασικές σου διαδικασίες, τα κοινά έγγραφα, τις λίστες με όσα πρέπει να γίνονται αρκετά νωρίς.

Επένδυσε στο Ανθρώπινο Δυναμικό, συμπεριλαμβανομένης της πρόσληψης του σωστού υπεύθυνου ανθρωπίνων πόρων.

Προσπάθησε να μην τσιγκουνευτείς την τεχνολογία, τον εντοπισμό δεδομένων ή τις στατιστικές αναλύσεις. Το ίδιο ισχύει και για τις λειτουργίες πωλήσεων και μάρκετινγκ.

Απέφυγε να συγκεντρώνεις πολύ χρέος από υπολειπόμενα προϊόντα ή λογαριασμούς.

Αυτοί είναι και οι πυλώνες πάνω στους οποίους πρέπει να οικοδομηθεί η επιχείρηση σου.

Λάθος 6: Να κολλήσεις στη γραφειοκρατία της χρηματοδότησης

Περισσότερο χρήματα, περισσότερα προβλήματα. Η χρηματοδότηση είναι ένα μέσο που θα οδηγήσει σε έναν σκοπό. Δεν είναι από μόνη της σκοπός.

Μην απορροφηθείς στην εξεύρεση του επόμενου χρηματοδότη τόσο πολύ ώστε να χάσεις τον έλεγχο των βάσεων της επιχείρησης και της διαχείρισης των οικονομικών σου.

Εξασφάλισε ότι συνεχώς βελτιώνεις τα βασικά σου στοιχεία (κατάλληλο προϊόν για την κατάλληλη αγορά, δημιουργία αξίας στον πελάτη, διανομή, στρατηγική ανάπτυξης) και τα οικονομικά σου (ρυθμός ανάπτυξης, περιθώρια και κερδοφορία, κόστος απόκτησης πελατών και αξία στη ζωή του πελάτη).

Σιγουρέψου ότι μπορείς να δεις ή τουλάχιστον να ζωγραφίσεις ένα ξεκάθαρο μονοπάτι για βιώσιμη κερδοφορία.

Αυτό θα σε βοηθήσει να αποφύγεις ένα ακόμη από τα βασικά επιχειρηματικά λάθη.

Λάθος 7: Να χάσεις τη νοοτροπία του αρχάριου

Αυτό που έχεις εδώ, δεν θα σε φτάσει εκεί. Τα πράγματα αλλάζουν γρήγορα. Μείνε ανοιχτός σε νέες μεθόδους και τρόπους που θα εξελίξουν την επιχείρηση σου.

Μην παραβλέπεις τα πράγματα που αλλάζουν γρήγορα, όπως η τιμολόγηση και η συσκευασία, το χάρτη επέκτασης των προϊόντων σου, την επέκταση σε άλλες κατηγορίες, την τμηματοποίηση της αγοράς και την αγορά-στόχο και τις πράξεις δεύτερης και τρίτης ανάπτυξης.

Κράτα αυτή τη νοοτροπία του αρχαρίου.

Τι έπεται;

Η κλιμάκωση μιας επιχείρησης είναι συναρπαστική. Μπορεί να γίνει επίσης προκλητική και πολύπλοκη.

Για αυτό, δε χρειάζεται να επαναλαμβάνεις λάθη του παρελθόντος.

Άκου, μάθε και σχεδίασε πώς να αναπτύσσεις την επιχείρηση σου με επιτυχία.

Με σύνεση και προσεκτικό προγραμματισμό μπορείς να αποφύγεις τα λάθη-παγίδες που μπορεί να κοστίσουν.

επιχειρηματικά λάθη
επιχειρηματικά λάθη

Θυμήσου ότι στόχος σου είναι να εξελίσσεσαι. Όχι απλά να μεγαλώνεις αλλά να γίνεσαι και καλύτερος ποιοτικά-να δίνεις περισσότερη αξία σε περισσότερους καταναλωτές.

Να δημιουργείς περισσότερες ευκαιρίες για την ομάδα σου και να έχεις μεγαλύτερο αντίκτυπο στην αγορά-στόχο σου.

Για το λόγο αυτό, πάρε το χρόνο σου να εξελιχθείς σοφά και θα λαμβάνεις τους καρπούς των προσπαθειών σου για χρόνια.

Παρέμεινε περίεργος, κράτησε τη νοοτροπία του αρχαρίου και εμπνεύσουν από ηγέτες που το έχουν κάνει πιο πριν ενώ εσύ γράφεις τη δική σου ιστορία.

Πηγή: Entrepreneur

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας