Επιχειρηματικότητα για εσωστρεφείς: Πώς έρχεται η επιτυχία;

Επιχειρηματικότητα για εσωστρεφείς: Πώς έρχεται η επιτυχία;

Επιχειρηματικότητα για εσωστρεφείς

Ένα ειδικό θέμα που θεωρήσαμε χρήσιμο να θίξουμε είναι η επιχειρηματικότητα για εσωστρεφείς, το οποίο εκτός από επιχειρηματικό είναι και κοινωνικό θέμα.

Σίγουρα, όλοι οι άνθρωποι δεν έχουν τον ίδιο χαρακτήρα, δεν είναι όλοι επικοινωνιακοί ούτε πολύ εκφραστικοί, δηλαδή είναι εσωστρεφείς.

Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υπολείπονται των περισσότερο εξωστρεφών σε ανθρώπινο κεφάλαιο, όπως η εμπειρία και οι γνώσεις.

Ο καθένας έχει τη δυνατότητα και την προοπτική να πετύχει στον επιχειρηματικό κόσμο αρκεί να εντοπίσει τον ρόλο και τον χώρο εργασίας που του ταιριάζει.

Γι’αυτό στο παρόν άρθρο θα εξηγήσουμε πώς να λειτουργείτε εάν είστε εσωστρεφές άτομο και θα σας δώσουμε μερικά tips από τη Naheed Maalik, ιδρύτρια του The Loop.

Επιχειρηματικότητα για εσωστρεφείς από την οπτική της Naheed Maalik

Μετά από δύο σταθερές δεκαετίες ως υπάλληλος, αποφάσισε να ξεκινήσει τη δική της επιχείρηση, “The Loop”, με έδρα τα ΗΑΕ που παρέχει εξατομικευμένες λύσεις για την επικοινωνία, το marketing και τις δημόσιες σχέσεις.

Σε αυτήν τη χρονική περίοδο είχε κάνει τα πάντα, όπως αλλαγή θέσεων εργασίας, ανάπτυξη και την εφαρμογή επιχειρηματικών στρατηγικών, ηγεσία και διαχείριση ομάδων.

Ωστόσο, αυτό που δεν είχε κάνει ήταν να δουλέψει μόνη της, καθώς και να εφαρμόσει επιχειρηματική ανάπτυξη.

Επιχειρηματικότητα για εσωστρεφείς

Η “αλλαγή σελίδας” στην επαγγελματική της καριέρα

Οι πρώτοι μήνες μοναχικής δουλειάς κύλησαν θετικά, αλλά οι υποχρεώσεις ήταν αρκετές με μερικές από αυτές να είναι:

  • βελτίωση επιχειρηματικής στρατηγικής κι
  • οριστικοποίηση ενός ονόματος, ενός logo και μιας ιστοσελίδας

Η φήμη που είχε αναπτύξει με τα χρόνια τη βοήθησε στην παραγωγή ποιοτικών εργασιών με τους πρώην εργοδότες της.

Τα δύο ενδιαφέροντα, προκλητικά κι οικονομικά άξια projects που ανέλαβε ήταν ένα πολύ δυνατό ξεκίνημα, αλλά, στη συνέχεια, συνειδητοποίησε μερικά πράγματα.

Η δουλειά σε ένα ήσυχο σπίτι δεν ήταν αυτό που πίστευε ότι θα ήταν, καθώς είχε μεγαλώσει επαγγελματικά δουλεύοντας σε πολυσύχναστα γραφεία, περιτριγυρισμένη από κόσμο.

Επίσης, οι μέρες της περιελάμβαναν συναντήσεις, κάτι που νόμιζε ότι μισούσε όντας εσωστρεφές άτομο.

Είχε, επίσης, ανθρώπους στους οποίους μπορούσε να αναθέσει δουλειά.

Για παράδειγμα, δε χρειάστηκε να ανησυχεί για το ανεπαρκές Διαδίκτυο, ή τον εκτυπωτή που δε θα λειτουργούσε.

Ήξερε, ακόμη, ότι δεν μπορούσε να συνεχίσει να βασίζεται στους δύο πρώην εργοδότες που έγιναν πελάτες, αλλά ότι έπρεπε να αναπτύξει περιατέρω την πελατειακή της βάση.

Ωστόσο, η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν το γεγονός ότι γνώριζε πως είναι εσωστρεφής.

Όμως, χρειαζόταν συζητήσεις με άτομα για να λειτουργήσει ο εγκέφαλός της βέλτιστα.

Συνεπώς χωρίς πρόσβαση σε συναδέλφους έπρεπε να βρει κάποιους, ώστε να επικοινωνεί.

Αν ήσασταν εκείνο το ήσυχο παιδί στην τάξη το να γίνετε ενήλικας που να είναι λειτουργικός εσωστρεφής είναι ένα επίτευγμα.

Η Naheed Maalik είναι ένας λειτουργικός εσωστρεφής άνθρωπος.

Για παράδειγμα, θα μιλούσε σε συναντήσεις, αν και μόνο μετά από πολλή συζήτηση σχετικά με την ποιότητα και τη χρησιμότητα της συμβολής της.

Ανέπτυξε και διατήρησε εγκάρδιες εργασιακές σχέσεις και σχημάτισε μερικές φιλίες στα 20 χρόνια εργασίας της.

Εντούτοις, όλα αυτά δεν είναι αρκετά όταν δεν είναι απλώς ένα μέρος της επιχείρησης, αλλά το κύριο πρόσωπό της.

Η καταπολέμηση της εσωστρέφειας ήταν αναγκαία

Είναι η προσωποποίηση του The Loop και δεν μπορούσε να κρυφτεί στον εργασιακό της χώρο, επιμένοντας στον ισχυρισμό ότι η ανάπτυξη στρατηγικών για τη δημιουργία και την ενίσχυση των επωνυμιών είναι μια δουλειά back-office.

Έπρεπε να παρουσιάσει την επιχείρησή της στο ευρύ κοινό, να γνωρίσει πολλούς νέους ανθρώπους και να εργαστεί και να αναπτύξει ουσιαστικές δεσμεύσεις με μερικούς που τελικά θα οδηγούσαν σε επιχειρήσεις.

Εν ολίγοις, έπρεπε να αναπτύξει στρατηγικά το brand του The Loop κι ήταν η ίδια το κύριο κι αδιαπραγμάτευτο μέρος αυτής της στρατηγικής.

Εντός της πενταετίας από την ίδρυσης του The Loop, μόνο λίγοι από τους πελάτες της έχουν έρθει απευθείας μέσω δικτύων στα οποία άνηκε.

Ήταν, κυρίως, από στόμα σε στόμα, παραπομπές από υπάρχοντες ευχαριστημένους πελάτες που έκαναν τη δουλειά της προώθησης του brand.

Παρόλ’αυτά, η δικτύωση υπήρξε βασικός πυλώνας τόσο από επαγγελματική όσο κι από προσωπική άποψη.

Επαγγελματικά, βοήθησε να χτιστεί η επωνυμία της, να αναλυθεί το τι κυκλοφορεί στην αγορά και να βρεθούν συνεργάτες που συμπληρώνουν τις υπηρεσίες της.

Παράλληλα, συνέβαλλε στο να δημιουργηθούν συνδέσεις που προσθέτουν αξία στη δουλειά της και να βελτιώνονται συνεχώς όσα προσφέρει.

Σε προσωπικό επίπεδο, το πιο κρίσιμο πράγμα που έκανε η δικτύωση για την Maalik ήταν ότι την έβγαλε από το αυτοεπιβεβλημένο «εσωστρεφές» κέλυφος.

Της έδωσε ένα επίπεδο λογικής τις μέρες που όλα έμοιαζαν ζοφερά κι ανεφάρμοστα κι έγινε διφορούμενος επιχειρηματίας.

Επιχειρηματικότητα για εσωστρεφείς

Tips για επιτυχημένη επιχειρηματικότητα για εσωστρεφείς

Εάν θεωρείτε πως είστε κι εσείς εσωστρεφής και χρειάζεστε μια καθοδήγηση ακολουθούν μερικά tips της Naheed Maalik για επιτυχή επιχειρηματικότητα για εσωστρεφείς:

1. Εστιάστε στα δυνατά σας σημεία και χρησιμοποιήστε τα για να αναπτύξετε την επιχείρησή σας

Τα εσωστρεφή άτομα συγκεντρώνονται κι εμβαθύνουν σε οποιαδήποτε εργασία και, παράλληλα, η ουσιαστική έρευνα τούς βγαίνει φυσικά.

Τα ανωτέρω χαρακτηριστικά στοιχεία είναι χρήσιμα, δυνατά σημεία όταν είστε επιχειρηματίας.

Οι ερευνητικές σας δεξιότητες θα σας βοηθήσουν να κατανοήσετε τους πελάτες και τις επιχειρήσεις τους.

2. Ξεκουραστείτε ανά τακτά χρονικά διαστήματα και διαχειριστείτε την ενέργειά σας

Οι εσωστρεφείς πρέπει να εξισορροπούν τον χρόνο τους με τους ανθρώπους και τον χρόνο τους με τον εαυτό τους.

Ως εκ τούτου, προγραμματίστε την εβδομάδα σας έτσι ώστε να κρατάτε συγκεκριμένες ημέρες για συναντήσεις κι εκδηλώσεις δικτύωσης και τις υπόλοιπες για να ολοκληρώσετε μόνοι σας την εργασία σας.

Αυτό δε σημαίνει απαραίτητα ότι πρέπει να μείνετε στο σπίτι, αλλά μπορείτε να εργαστείτε οπουδήποτε επιθυμείτε χωρίς την παρουσία άλλων.

3. Συνεργαστείτε με ένα εξωστρεφές άτομο, το οποίο να συμπληρώνει τα αδύναμα σημεία σας

Το να έχετε έναν καλό επιχειρηματικό συνεργάτη είναι ευλογία.

Άμα είστε εσωστρεφής, το να έχετε έναν εξωστρεφή επιχειρηματικό συνεργάτη είναι το καλύτερο που μπορείτε να ελπίζετε.

Αυτό φυσικά είναι πιο εύκολο στη θεωρία παρά στην πράξη, καθώς δεν είναι εύκολο να βρείτε το κατάλληλο άτομο για να συνεργαστείτε.

Όμως, εφόσον εντοπίσετε τον ιδανικό για σας συνεργάτη, μοιραστείτε τις ευθύνες και δράστε με βάση τις δυνάμεις σας.

4. Αφότου παρευρεθείτε σε μεγάλες εκδηλώσεις δικτύωσης, συναντήστε όσους επιθυμείτε και μιλήστε πρόσωπο με πρόσωπο

Σε καταστάσεις ένας με έναν οι εσωστρεφείς είναι καλύτεροι στο:

  • να δημιουργούν ατομικές συνδέσεις,
  • να κάνουν ουσιαστικές συζητήσεις και
  • να φτάνουν σε ένα επίπεδο κατανόησης

Τα προαναφερθέντα είναι σχεδόν αδύνατο να γίνουν πράξη σε μεγαλύτερες ομάδες.

Μια νέα επιχείρηση είναι ένα δέντρο που αναπτύσσεται αργά κι οι ουσιαστικές σχέσεις είναι σαν το λίπασμα που τη βοηθά να αναπτυχθεί.

5. Αντιμετωπίστε τον εσωτερικό σας κριτικό

Το σύνδρομο του επίφοβου απατεώνα πλήττει μερικές φορές τους περισσότερους από εμάς, αλλά ο εσωτερικός κριτικός ενός εσωστρεφούς είναι ένα βήμα παραπάνω.

Οι εσωστρεφείς φιλοδοξούν την τελειότητα και κάνουν σκληρή αυτοκριτική.

Η συνεχής αμφισβήτηση κι αμφιβολία για τον εαυτό τους τους εμποδίζει να προχωρούν παρακάτω, καθώς δεν μοιράζονται το άγχος τους με άλλους.

Είναι δύσκολο κι απαιτεί χρόνο, αλλά κάντε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσετε τον δαίμονα και να ηρεμήσετε τον εσωτερικό σας κριτικό εαυτό.

Επιχειρηματικότητα για εσωστρεφείς

Εν κατακλείδι…

Η εσωστρέφεια είναι κομμάτι του χαρακτήρα αρκετών ανθρώπων και σίγουρα ο χαρακτήρας δεν μπορεί να αλλάξει ολοκληρωτικά.

Όμως, ο καθένας έχει τη δυνατότητα να αλλάξει, έστω σε κάποιον βαθμό, τον τρόπο που βλέπει και συμπεριφέρεται στην όποια περίσταση αρκεί να το επιθυμεί πολύ.

Η ηγεσία κι οι υψηλόβαθμες θέσεις, καλώς ή κακώς, χρειάζονται αρκετά τη συχνή επικοινωνία με άλλα άτομα.

Από πελάτες, συνεργάτες, ανώτερα στελέχη μέχρι κάποιο κοινό σε περίπτωση μιας παρουσίασης ή ενός σεμιναρίου.

Η βελτίωση απαιτεί υπομονή κι επιμονή και μην ξεχνάτε το ρητό “Ή αλλάζεις ή βουλιάζεις!”

Πηγή: Entrepreneur

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Ίσως σας ενδιαφέρει