Πώς να χτίσετε ένα Micro-Influencer marketing strategy;

Πώς να χτίσετε ένα Micro-Influencer marketing strategy;

Micro-Influencer marketing strategy;

Ο τομέας του marketing έχει αναπτυχθεί ραγδαία, παράλληλα με το ηλεκτρονικό επιχειρείν, και μια νέα στρατηγική που έχει ευδοκιμήσει είναι το Micro-Influencer marketing strategy.

Ξέρω ότι ακούγεται κάπως πολύπλοκη έννοια, αλλά μην αγχώνεστε θα τα πάρουμε βήμα-βήμα.

Σίγουρα όλοι γνωρίζετε ποιοι περίπου είναι οι influencers κι ότι έχουν μεγάλη απήχηση στον κόσμο των social media.

Αυτήν την πραγματικότητα επιδιώκει να αξιοποιήσει ένας μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων στην προσπάθεια για προώθηση των προϊόντων/υπηρεσιών του.

Ας δούμε, λοιπόν, αναλυτικά τι είναι ο Micro-Influencer και το Micro-Influencer marketing strategy, καθώς και πώς αυτό χτίζεται αποτελεσματικά.

Τι είναι ένας Micro-Influencer;

Ορίζεται, συνήθως ως δημιουργός μέσων κοινωνικής δικτύωσης που έχει από 10.000 έως 100.000 ακόλουθους.

Το παραδοσιακό influencer marketing εστιάζει και δίνει βαρύτητα στον αριθμό των ακολούθων ενός influencer.

Τόσο τα brands όσο κι οι δημιουργοί εκτιμούν, συχνά, την παρουσία ενός influencer στα social media με βάση τον συνολικό αριθμό των ακολούθων τους στις πλατφόρμες όπως το Instagram και το TikTok.

Ωστόσο, σε σύγκριση με τους influencers με εκατομμύριους ακόλουθους, ένας Micro-Influencer αποτελεί μια πιο οικονομική και στοχευμένη επιλογή για συνεργασίες marketing.

Ακολουθεί μια ανάλυση των κατηγοριών influencers ανά αριθμό ακολούθων:

  • Nano-influencers: Δημιουργοί με 1.000 έως 9.999 ακόλουθους
  • Micro-influencers: Δημιουργοί με 10.000 έως 99.999 ακόλουθους
  • Macro-influencers: Δημιουργοί με 100.000 έως ένα εκατομμύριο ακόλουθους
  • Mega-influencers: Δημιουργοί με περισσότερους από ένα εκατομμύριο ακόλουθους

Micro-Influencer marketing strategy
Micro-Influencer marketing strategy

Πώς η συνεργασία με Micro-Influencers μπορεί να ωφελήσει το brand σας;

Εάν είστε αρχάριος αναφορικά με το influencer marketing, ίσως πιστεύετε ότι όσο περισσότερους followers έχει ένας influencer, τόσο καλύτερα θα είναι τα αποτελέσματά σας.

Εντούτοις, για την πλειονότητα των επωνυμιών, η έμφαση δεν δίνεται στην απόλυτη εμβέλεια μιας χορηγούμενης ανάρτησης, αλλά στις επακόλουθες ενέργειες που γίνονται από το κοινό όταν τη συναντήσει.

Με άλλα λόγια, οι δεσμεύσεις κι οι μετατροπές (κινήσεις των χρηστών εντός ενός site, π.χ. αγορά, εγγραφή σε email newsletters), συχνά, έχουν μεγαλύτερη σημασία από την προσέγγιση χρηστών.

Απλά αναρωτηθείτε το εξής: προτιμάτε να προσεγγίζετε πολλούς, πιθανούς πελάτες ή λιγότερους που ψάχνουν ακριβώς αυτό που προσφέρετε;

Οι Micro-Influencers μπορούν να προσφέρουν αυτά τα αποτελέσματα και σε ορισμένες περιπτώσεις, με χαμηλότερο κόστος από άλλους τύπους influencers.

Ακολουθεί μια επισκόπηση του τι κάνει το Micro-Influencer marketing να ξεχωρίζει και πώς αυτός ο τύπος συνεργασίας μπορεί να ωφελήσει το brand σας:

1. Υψηλά ποσοστά δέσμευσης

Οι Micro-Influencers τείνουν να έχουν περισσότερο αφοσιωμένο κοινό από τους influencers με περισσότερους ακόλουθους.

Στην πραγματικότητα, τα ποσοστά αφοσίωσης των influencers τείνουν να μειώνονται, καθώς αυξάνεται ο αριθμός των ακολούθων.

Μια μελέτη διαπίστωσε ότι οι Micro-Influencers του Instagram βλέπουν ένα μέσο ποσοστό αφοσίωσης λίγο κάτω από το 4%, ενώ τα ποσοστά αφοσίωσης ενός Mega-Influencer έχουν μέσο όρο λίγο πάνω από 1%.

Αυτό μπορεί να επιτρέψει στις επιχειρήσεις να εξασφαλίσουν περισσότερες δεσμεύσεις αναρτήσεων, συμπεριλαμβανομένων των επισημάνσεων likes, σχολίων και κλικ στον ιστότοπό τους.

2. Ανώτερη στόχευση κοινού

Η συνεργασία με Micro-Influencers επιτρέπει, ακόμη, στα brands να στοχεύουν εξειδικευμένα τμήματα κοινού.

Ενώ οι celebrity influencers τείνουν να εξυπηρετούν μεγάλο και διαφορετικό κοινό, οι influencers με λιγότερους ακόλουθους πιθανότατα εξυπηρετούν το κοινό που ενδιαφέρεται για τον συγκεκριμένο τομέα ενδιαφέροντος των influencers.

Για παράδειγμα, ένας διάσημος Mega-Influencer στον χώρο της ομορφιάς θα έχει:

  • ακόλουθους όλων των ηλικιών που ενδιαφέρονται για το μακιγιάζ και την ομορφιά,
  • ακόλουθους που δεν ενδιαφέρονται για το μακιγιάζ και τις τάσεις ομορφιάς κι
  • άτομα με γενικό ενδιαφέρον να ενημερώνονται για τη διαδικτυακή κουλτούρα

Ένας Micro-Influencer, από την άλλη πλευρά, μπορεί να έχει ένα συγκεκριμένο κοινό χρηστών των social media που επικεντρώνεται για παράδειγμα στην τέχνη του μακιγιάζ.

Η συνεργασία με αυτόν τον τύπο influencers μπορεί να επιτρέψει στις επωνυμίες να στοχεύουν αυστηρά καθορισμένα τμήματα κοινού.

3. Χαμηλότερο κόστος

Η συνεργασία με Micro-Influencers μπορεί να είναι μια οικονομικά αποδοτική στρατηγική.

Αν κι οι ακριβείς τιμές ποικίλλουν, πολλοί Micro-Influencers χρεώνουν μεταξύ $100 και $500 για μια ανάρτηση, ενώ ένας Mega-Influencer μπορεί να χρεώσει $10.000 ή περισσότερα για μια χορηγούμενη ανάρτηση.

Η συνεργασία με Micro-Influencers, σάς επιτρέπει να εμπλακείτε σε στρατηγικές influencer marketing με μικρότερο συνολικό προϋπολογισμό και να διανείμετε διαθέσιμα κεφάλαια σε πολλούς influencers.

Αυτό έχει το πρόσθετο πλεονέκτημα ότι σας επιτρέπει να δοκιμάζετε διαφορετικούς τύπους περιεχομένου και να μετράτε τα αποτελέσματα σε διαφορετικά δημογραφικά στοιχεία κοινού.

Και τώρα που εξηγήσαμε για τι μιλάμε πάμε να δούμε την απάντηση στο φλέγον ερώτημα:

Micro-Influencer marketing strategy
Micro-influencer marketing strategy

Πώς να δημιουργήσετε ένα Micro-Influencer marketing strategy;

Οι καμπάνιες Micro-Influencer marketing μπορούν να βοηθήσουν τις εταιρείες να αποκτήσουν αναγνωρισιμότητα επωνυμίας, να ενισχύσουν τις πωλήσεις και να ανυψώσουν τη φήμη της επωνυμίας τους.

Δείτε πώς να φτιάξετε το δικό σας:

1. Καθορίστε προϋπολογισμούς, στόχους και κοινό

Το πρώτο βήμα είναι να προσδιορίσετε πόσα χρήματα πρέπει να πληρώσετε στους influencers.

Ελέγξτε τους προϋπολογισμούς ψηφιακού marketing και διαθέστε ένα ποσοστό σε καμπάνιες Micro-Influencer.

Εάν είστε νέοι στο influencer marketing (ή αν ο προϋπολογισμός σας είναι περιορισμένος), μπορείτε πάντα να ξεκινήσετε από χαμηλά και να προσαρμοστείτε αργότερα.

Οι προϋπολογισμοί μεταξύ $1.000 και $2.000 είναι, συνήθως, αρκετοί για να δοκιμαστεί το Micro-Influencer marketing strategy.

Στη συνέχεια, προσδιορίστε τους στόχους της καμπάνιας και το κοινό-στόχο.

Ξεκινήστε εξετάζοντας τους συνολικούς επιχειρηματικούς στόχους και τις πληροφορίες κοινού.

Εν συνεχεία, προσδιορίστε συγκεκριμένους στόχους καμπάνιας και είδη κοινού που υποστηρίζουν τους ευρύτερους στόχους σας.

Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι έχετε ένα κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου που πουλάει vegan σκόνη πρωτεΐνης.

Εάν ένας από τους στόχους της επιχείρησής σας είναι να αυξήσει τις πωλήσεις κατά 10% και το συνολικό κοινό-στόχος σας είναι γυναίκες μεταξύ 25 και 35 ετών που ενδιαφέρονται για την υγιεινή διατροφή, μπορείτε να θέσετε ως στόχο της καμπάνιας να αυξήσετε την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας από τα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης κατά 20%.

Ύστερα, μπορείτε να αποφασίσετε να στοχεύσετε ειδικά γυναίκες μεταξύ 25 και 35 ετών που ενδιαφέρονται για τη vegan μαγειρική.

2. Προσδιορίστε πλατφόρμες

Το επόμενο βήμα είναι να εντοπίσετε τις καλύτερες πλατφόρμες για την καμπάνια influencer marketing σας.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε δημογραφικά στοιχεία πλατφόρμας για να προσδιορίσετε πού είναι πιο ενεργό το κοινό-στόχος σας.

Αν αυτό είναι γυναίκες μεταξύ 25 και 35 ετών, μπορείτε να επιλέξετε το Instagram επειδή ένας μεγάλος αριθμός χρηστών Instagram εμπίπτει σε αυτήν την κατηγορία.

3. Βρείτε influencers

Αφού επιλέξετε την πλατφόρμα κοινωνικών μέσων όπου θα δραστηριοποιηθείτε, είστε έτοιμοι να βρείτε τους κατάλληλους influencers για την καμπάνια σας.

Για να βρείτε Micro-Influencers, αναζητήστε σχετικά hashtags κι αναφορές επωνυμίας σε πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης κι ελέγξτε τις κορυφαίες αναρτήσεις.

Λάβετε υπόψη τους παρακάτω παράγοντες για να προσδιορίσετε τους ιδανικούς influencers για το brand σας:

  • Ποσοστά αφοσίωσης: Μπορείτε να προσδιορίσετε τα ποσοστά αφοσίωσης των influencers χρησιμοποιώντας μια πλατφόρμα influencer, αναλύοντας τις αναρτήσεις τους και συγκεντρώνοντας μόνοι σας τους αριθμούς ή ζητώντας από τους ίδιους να παρέχουν μετρήσεις.
  • Προσωπική επωνυμία: Πριν επιλέξετε έναν υποστηρικτή της επωνυμίας, βεβαιωθείτε ότι οι αξίες της επωνυμίας του influencer, η δημόσια προσωπικότητα και τυχόν πολιτικές δραστηριότητες ευθυγραμμίζονται με την ταυτότητα και τις αξίες του brand της εταιρείας σας. Μπορείτε να πραγματοποιήσετε μια αναζήτηση και να ρυθμίσετε μια ειδοποίηση μηχανής αναζήτησης για το όνομα και τo ψευδώνυμο στα social media ενός συγκεκριμένου συνεργάτη για να ενημερώνεστε για τυχόν σχετικές ειδήσεις.
  • Ποιότητα περιεχομένου: Πολλοί influencers δημιουργούν το δικό τους περιεχόμενο για συνεργασίες επί πληρωμή. Ελέγξτε τις πρόσφατες αναρτήσεις για να επιβεβαιώσετε ότι οι δυνητικοί συνεργάτες δημοσιεύουν ποιοτικό περιεχόμενο που ανταποκρίνεται στα πρότυπα του brand σας και συμπληρώνει τη φωνή που αυτό αποστέλλει στο κοινό.

4. Προσεγγίστε influencers

Εάν χρησιμοποιείτε μια πλατφόρμα ή μια εταιρεία influencer marketing, αυτές οι υπηρεσίες μπορούν, αντίστοιχα, να σας βοηθήσουν να προσεγγίσετε τους influencers και να καθορίσετε τα ποσοστά.

Εάν έχετε βρει πιθανούς συνεργάτες μόνοι σας, μπορείτε να δημιουργήσετε μια συνεργασία στέλνοντας ένα email ή ένα μήνυμα σε μια κοινωνική πλατφόρμα.

Δείτε τι πρέπει να συμπεριλάβετε:

  • Brand alignment: Προσδιορίστε γιατί επιλέξατε τον influencer για την καμπάνια σας, συμπεριλαμβανομένων των αξιών της επωνυμίας σας, του κοινού-στόχου και της αντιληπτής ευθυγράμμισης με τη δουλειά του influencer.
  • Στόχοι καμπάνιας: Ενημερώστε τον influencer για τους στόχους της καμπάνιας σας και συμπεριλάβετε τις μετρήσεις που θα χρησιμοποιήσετε για την ανάλυση των αποτελεσμάτων (όπως εμφανίσεις, αφοσίωση ή μετατροπές).
  • Προτεινόμενες δραστηριότητες: Καθορίστε τις προτεινόμενες δραστηριότητες του influencer, όπως τον αριθμό των αναρτήσεων στο Instagram, των κριτικών ή των αναφορών προϊόντων που περιμένετε να λάβετε. Γενικά θεωρείται βέλτιστη πρακτική να συμπεριλάβετε μια πρόταση αντί να ζητάτε από τον influencer να δημιουργήσει ένα προσαρμοσμένο pitch, αλλά μπορείτε να προσκαλέσετε πιθανούς influencers να τροποποιήσουν ή να προσθέσουν στις προτάσεις σας με βάση την εμπειρία τους στην επίτευξη στόχων όπως οι δικοί σας.
  • Διαδικασία δημιουργίας περιεχομένου: Προσδιορίστε ποιος θα δημιουργήσει επώνυμο περιεχόμενο. Στις περισσότερες περιπτώσεις, αυτό το κάνει ο influencer. Περιγράψτε το χρονοδιάγραμμά σας για τις δραστηριότητες της καμπάνιας και καθορίστε εάν χρειάζεστε ή όχι συντακτική αξιολόγηση πριν από τη δημοσίευση.
  • Πληρωμή: Προσδιορίστε τον προτεινόμενο προϋπολογισμό σας για τη συνεργασία. Μπορείτε, επίσης, να ζητήσετε από τον influencer να παράσχει ένα φύλλο τιμών ή ένα influencer media kit αν έχει.
  • Το πώς να απαντήσετε: Συμπεριλάβετε τα στοιχεία επικοινωνίας και την ημερομηνία απάντησης για την πρότασή σας.

Micro-Influencer marketing strategy
Micro-influencer marketing strategy

5. Παρακολουθήστε την απόδοση της καμπάνιας

Μόλις συμφωνήσετε με έναν influencer, είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε την καμπάνια σας.

Ελέγξτε το περιεχόμενο Micro-Influencer, αν επιτρέπεται από τους όρους του συμβολαίου σας, και παρακολουθήστε τις ροές των social media του influencer.

Εάν δεν έχετε ήδη ρυθμίσει μια ειδοποίηση μηχανής αναζήτησης για τους επιλεγμένους συνεργάτες σας, τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να το κάνετε.

Θα θελήσετε να ενημερωθείτε για οποιεσδήποτε αξιόλογες δραστηριότητες που πραγματοποιούνται από τους υποστηρικτές του brand σας.

Μόλις οι καμπάνιες σας ξεκινήσουν κι εκτελούνται, χρησιμοποιήστε εργαλεία διαχείρισης social media ή τις λειτουργίες αναλυτικών στοιχείων εντός της πλατφόρμας για την παρακολούθηση των αποτελεσμάτων.

Αν βλέπετε ισχυρά αποτελέσματα από έναν συγκεκριμένο influencer ή με ένα συγκεκριμένο τμήμα κοινού, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτές τις πληροφορίες για να ενημερώσετε μελλοντικές καμπάνιες influencer marketing.

Συμπεραίνουμε, λοιπόν, ότι η συνεργασία με άτομο ειδικό στα social media μόνο να σας βοηθήσει μπορεί, στην προσπάθεια για προσέλκυση πελατών εκεί που σίγουρα βρίσκονται πολλοί.

Αρκεί, όμως σε κάθε κίνησή σας, να κάνετε την κατάλληλη επιλογή βάσει της εταιρικής σας κουλτούρας.

Χτίστε και εσείς λοιπόν το δικό σας Micro-Influencer marketing strategy και μεγαλώστε το brand σας, με την Blue Rocket Content Agency ανακαλύπτοντας τις υπηρεσίες μας εδώ!

Πηγή: Shopify, Shopify

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας