Sponsor VS Mentor: Πως το Sponsorship θα σε βοηθήσει να ανελιχθείς σε μια εταιρεία;

Sponsor VS Mentor: Πως το Sponsorship θα σε βοηθήσει να ανελιχθείς σε μια εταιρεία;

Sponsor VS Mentor: Πως το Sponsorship θα σε βοηθήσει να ανελιχθείς σε μια εταιρεία;

Στο πρόσφατο Business Talks με την Χρυσάνθη Βακλά, ιδρύτρια του Partner & Deputy CEO στη Susten αναφέρθηκε ο όρος sponsor.

Αν και στο μυαλό όλων μας ένας sponsor είναι εκείνος που χρηματοδοτεί μια ιδέα, έναν οργανισμό ή μια επιχείρηση, η ίδια η κυρία Βακλά ήρθε για να μας αποσαφηνίσει τον ρόλο του sponsor στην επιχειρηματική καθημερινότητα.

Στο άρθρο που ακολουθεί, θα δούμε μαζί το ρόλο ενός sponsor. Θα εξηγήσουμε γιατί είναι σημαντικός για την πορεία ενός εργαζομένου στις επιχειρήσεις και θα δούμε και τρόπους να χειριστείς αποτελεσματικά τον δικό σου sponsor.

Οφέλη από την εξεύρεση sponsors

Οι μέντορες, οι sponsors και όσοι υπερασπίζονται κάθε πρωτοβουλία έρχονται και παρέρχονται.

Το ίδιο και η κοινή βασική αρχή που τους διέπει: εάν συνδυάσεις πετυχημένα διευθυντικά στελέχη με ανερχόμενους επαγγελματίες, ειδικά από ομάδες που δεν έχουν αντιπροσώπευση στην διοίκηση, θα λάβεις τα καλύτερα αποτελέσματα. 

Οι νέοι αναπτύσσονται και λαμβάνουν βοήθεια για την προώθηση της καριέρας τους.

Από την άλλη, τα ανώτερα στελέχη ανανεώνουν την επίδραση τους στην επιχείρηση.

Τα παλαιότερα μέλη της επιχείρησης μαθαίνουν νέες δεξιότητες και κερδίζουν την κατανόηση μιας γενιάς με φιλοδοξίες, προτεραιότητες και προκλήσεις διαφορετικές από τις δικές τους.

Σαν αποτέλεσμα αυτής της διαπροσωπικής μαγείας, οι οργανισμοί όχι μόνο προσελκύουν εργαζόμενους υψηλών επιδόσεων οι οποίοι εκμεταλλεύονται στο έπακρο το ταλέντο τους, αλλά και δημιουργούν μια ομάδα μελλοντικών ηγετών.

Γιατί δεν λειτουργεί πάντα το mentoring;

Δυστυχώς το mentoring δεν λειτουργεί πάντα.

Οι ανθρώπινες σχέσεις είναι δύσκολες.

Επιπλέον, υπάρχουν συχνά παρανοήσεις και οι ευκαιρίες για ανέλιξη είναι δυσεύρετες.

Στη σημερινή εποχή, τέτοιου είδους προβλήματα χειροτερεύουν λόγω της απομακρυσμένης ή υβριδικής εργασίας.

Το νέο αυτό δεδομένο έχει κάνει δύσκολη την ουσιαστική επικοινωνία και την αλληλεπίδραση μεταξύ συναδέλφων. 

Τα νεότερα στελέχη έχουν πρόβλημα στο να ταυτιστούν με το όραμα του οργανισμού τους. Συνεπώς, δεν μπορούν να φανταστούν τον εαυτό τους να εργάζονται για καιρό εκεί.

Οι επιχειρήσεις συνεχίζουν να στηρίζονται στους εργαζόμενους τους και συχνά τους είναι δύσκολο να κρατήσουν το προσωπικό τους.

Το τελευταίο διάστημα, μάλιστα, γίνονται ολοένα και πιο συχνά τα προγράμματα mentoring και sponsorship.

Ένα μάθημα που παίρνουμε μέσα από τη δουλειά με τους ανθρώπους των επιχειρήσεων είναι η σημασία δυο σημαντικών χαρακτηριστικών στις αναπτυξιακές σχέσεις: τη δημόσια υποστήριξη και την αυθεντικότητα των σχέσεων.

Τι είναι η δημόσια υποστήριξη (Sponsorship);

H δημόσια υποστήριξη είναι μια διαδικασία μονόδρομος μέσα από την οποία οι ανώτεροι υποστηρίζουν και χρησιμοποιούν τη δύναμη τους για να βοηθήσουν τα νεότερα μέλη της επιχείρησης να έχουν ευκαιρίες καριέρας.

Έχει άμεσα και μετρήσιμα αποτελέσματα όπως μια προαγωγή

Τι σημαίνει Αυθεντικότητα Σχέσεων;

Η αυθεντικότητα των σχέσεων είναι μια διαδικασία δυο μερών.

Στη σχέση αυτή και οι δυο μεριές -προϊστάμενοι και υφιστάμενοι- μοιράζονται τις οπτικές τους και ανοίγονται για να ακούσουν και να μάθουν ο ένας από τον άλλο.

Οι νεότεροι λαμβάνουν την υποστήριξη και την επικύρωση που χρειάζονται για να αναλάβουν νέες προκλήσεις.

Από την άλλη, τα διευθυντικά στελέχη αναγνωρίζουν τα ταλέντα και τις ικανότητες των υφισταμένων τους.

Με τον τρόπο αυτό, φροντίζουν για την καλή τους πορεία.

Ποιος είναι συνήθως ένας sponsor σε μια εταιρεία;

Ένας sponsor μπορεί να είναι κάποιος που υποστηρίζει τους στόχους και τους σκοπούς ορισμένων εργαζόμενων μέσα στον οργανισμό.

Μπορεί να δανείζουν το όνομα τους σαν φήμη για να επηρεάσουν την υιοθέτηση μιας κίνησης ή ενός brand.

Επίσης προσφέρουν μια ποικιλία υπηρεσιών και υποστήριξης σε μια επιχείρηση.

Ένας sponsor μπορεί να είναι και ο κύριος άνθρωπος που κλείνει δουλειές ή ο εγγυητής σε έναν κύκλο διαπραγματεύσεων.

Η διαδρομή για την εξεύρεση του πραγματικού sponsor

Ας αναλογιστούμε πώς οι αναπτυξιακές σχέσεις μπορούν να αναπτυχθούν φυσικά μέσα από πέντε στάδια, έτσι ώστε να δημιουργήσουμε τις συνθήκες εξεύρεσης ενός πραγματικού sponsor.

Στάδια των επαγγελματικών σχέσεων που οδηγούν στην εξεύρεση του σωστού sponsor.

1. Μέντορας

Ένας μέντορας μπορεί να είναι κάποιος που δίνει συμβουλές και υποστήριξη χωρίς να έχει κάτι να χάσει πέρα από το χρόνο του.

Έτσι ξεκινούν οι περισσότερες τυπικές σχέσεις και δυστυχώς εκεί παραμένουν κιόλας. Φυσικά, πολλές σχέσεις δεν φτάνουν καν μέχρι εκεί.

Πολλοί απλά μοιράζονται έναν καφέ στο διάλειμμα και θεωρούν τη σχέση υγιή. 

2. Δημιουργός Στρατηγικής

Καθώς οι δυο πλευρές ξεκινάνε να γνωρίζονται μεταξύ τους, ο προϊστάμενος πιθανό να παίξει το ρόλο του δημιουργού στρατηγικής.

Μοιράζεται με αυτό τον τρόπο γνώσεις εκ των έσω σχετικά με το πώς να προχωρήσει ο νεοεισερχόμενος.

Σε αυτό το σημείο, συνήθως αναγνωρίζει αναπτυξιακά κενά που μπορεί να εμποδίσουν την πρόοδο του δεύτερου.

Το εάν η σχέση συνεχίσει να αναπτύσσεται εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πόσο καλά δίνει και λαμβάνεται η επανατροφοδότηση (feedback). Επίσης, εξαρτάται από το κατά πόσο οι δυο πλευρές είναι έτοιμες για τη συνέχεια.

3. Συνδετικός Κρίκος

Το επόμενο στάδιο είναι ο συνδετικός κρίκος. Ο άνθρωπος που μπορεί να στηρίξει δημόσια, να κάνει τις απαραίτητες συστάσεις σε στρατηγικές γνωριμίες και να συμπεριλάβει τον εργαζόμενο σε meetings, ή events που μπορεί να είναι σημαντικά για την ανάπτυξη καριέρας του.

Αυτή η βοήθεια δημόσια μεταφράζεται σαν στήριξη. Δίνει στον νέο εργαζόμενο τη δυνατότητα να γίνει ορατός σε διευθυντικά στελέχη.

Ανοίγει, επίσης, πόρτες και δημιουργεί ευκαιρίες για ανέλιξη. Μπορεί συνεπώς, να ενθαρρύνει τη δικτύωση με άλλα επιδραστικά άτομα, κάτι που επιτρέπει στα νέα μέλη της επιχείρησης να πάρουν επικύρωση, ανατροφοδότηση και να λάβουν σωστή κριτική.

4. Δότης Ευκαιριών

Στο επόμενο στάδιο, ο παλαιότερος εργαζόμενος δίνει πρόσβαση σε ευκαιρίες σε σημαντικά έργα και ρόλους. Αυτό μπορεί να είναι μια σημαντική παρουσίαση, μια συνάντηση, ένα έργο.

Τέτοιες ευκαιρίες είναι καλός τρόπος για τους νέους να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των ανωτέρων στελεχών πριν αναλάβουν μεγαλύτερους ρόλους.

Στέλνει επίσης το μήνυμα ότι οι νεοεισερχόμενοι είναι άτομα άξια εμπιστοσύνης και αυξάνει την αξιοπιστία τους μέσα στην επιχείρηση.

5. Sponsor

Το τελευταίο στάδιο της υποστήριξης είναι αυτό του sponsor. Η αναπτύξη μιας ουσιαστικής σχέσης και η δέσμευση στην μακροπρόθεσμη επιτυχία. Αυτό είναι και το σημείο της αυθεντικής έννοιας του sponsor.

Συμπέρασμα

Ας το αποδεχτούμε: Γινόμαστε αυτό που είμαστε με τη βοήθεια και τη στήριξη των γύρω μας.

Όλοι μας ψάχνουμε την αυθεντικότητα στις σημαντικές μας σχέσεις.

Ας μην ξεχνάμε, ότι οι ίδιες ανάγκες και επιθυμίες κατέχουν και τις αναπτυξιακές σχέσεις στον εργασιακό μας χώρο. 

Τις περισσότερες φορές, οι σχέσεις σε μια επιχείρηση είναι απλά τυπικές.

Τις επιβάλει η διοίκηση και δεν προκαλούν πάντα προσωπική κι επαγγελματική εξέλιξη. 

Εν κατακλείδι, μπορούμε και καλύτερα.

Τέλος, εάν θέλουμε να συνειδητοποιήσουμε τα πλήρη οφέλη των αναπτυξιακών σχέσεων και να εξασφαλίσουμε ότι τα μέλη των ομάδων έχουν ίση εκπροσώπηση, χρειάζεται να δημιουργήσουμε οργανωτικές συνθήκες που επιτρέπουν την ανάδειξη του μοντέλου του αυθεντικού sponsor.

Πηγές: HBR / Investopedia

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας