Internal Communications Manager: ποιοι οι ρόλοι και οι αρμοδιότητες του

Internal Communications Manager: ποιοι οι ρόλοι και οι αρμοδιότητες του

Internal Communications Manager

Εάν οι συγγραφικές σου δεξιότητες σε βοηθούν να εμπνέεσαι ιστορίες, ίσως θα μπορούσες να σκεφτείς μια καριέρα σαν τον Internal Communications Manager.

Ένας Internal Communications Manager μπορεί να δημιουργήσει και να εφαρμόσει πολλαπλές μορφές επικοινωνιακών δραστηριοτήτων και προγραμμάτων μέσα σε μια επιχείρηση. Επινοεί στρατηγικές και παράγει περιεχόμενο που θα κρατήσει ενήμερα τα διάφορα τμήματα της επιχείρησης.

Internal Communications Manager

Τι είναι ο Internal Communications Manager;

Ένας Internal Communications Manager διασφαλίζει ότι οι εργαζόμενοι είναι καλά ενημερωμένοι και έχουν κίνητρο.

Οι αρμοδιότητες του έχουν να κάνουν κατά κύριο λόγο με την εκάστοτε επιχείρηση. Συνήθως όμως οφείλει να διασφαλίζει ότι οι εσωτερικές επικοινωνίες συμβαδίζουν με τη στρατηγική του οργανισμού.

Η εσωτερική επικοινωνία στις επιχειρήσεις επιτυγχάνεται μέσω διαφόρων καναλιών. Για παράδειγμα, το εσωτερικό intranet, τα συχνά newsletters, τα emails και τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Σε αυτά τα κανάλια επικοινωνίας, οφείλει να παράγει περιεχόμενο και ενημερώσεις.

Τι κάνει;

Ένας Internal Communications Manager συνεργάζεται με τα διευθυντικά στελέχη μιας επιχείρησης και μεταβιβάζει την ανατροφοδότηση πάνω σε διάφορα θέματα στους εργαζόμενους.

Δημιουργεί οργανωτικά μηνύματα που κρατούν το προσωπικό ενήμερο με τις τρέχουσες εξελίξεις.

Για παράδειγμα, εάν υπάρξει αλλαγή στην ιδιοκτησία της επιχείρησης, δημιουργείται μια εσωτερική ενημέρωση για να αποφευχθεί η παραπληροφόρηση.

Internal Communications Manager

Σε πολλές περιπτώσεις, θα χρειαστεί να κρατήσει το προσωπικό ήρεμο κατά τη διάρκεια κρίσεων.

Εάν η επιχείρηση καταγράφει απώλειες, για παράδειγμα, και χρειάζεται να προωθηθούν συγκεκριμένες δομικές αλλαγές θα χρειαστεί να το επικοινωνήσει με αρκετή προσοχή ώστε να μη χαλάσει το ηθικό των εργαζόμενων.

Από την άλλη, αν, έπειτα από σκέψη, πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες απολύσεις οφείλει να εξασφαλιστεί ότι κατανοείται η λογική πίσω από αυτές τις δύσκολες αποφάσεις.

Οι περισσότεροι Internal Communications Managers δουλεύουν σε μεγάλες επιχειρήσεις τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο τομέα.

Κάποιοι εργάζονται σε φιλανθρωπικούς και μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, σε εκπαιδευτικούς φορείς όπως στα κολλέγια και τα Πανεπιστήμια.

Σε όλες τις περιπτώσεις, αποτελούν ζωτικό κομμάτι λειτουργίας τους καθώς συντονίζουν τη ροή των πληροφοριών ανάμεσα στα τμήματα.

Επίσης, δημιουργούν κατευθυντήριες γραμμές για την επικοινωνία ανάμεσα στο προσωπικό και τους συνεργάτες σε διάφορα ζητήματα του οργανισμού. 

Internal Communications Manager

Είδη Internal Communications Manager

Τα είδη και οι τύποι του επαγγέλματος εξαρτώνται από τον τομέα στον οποίο δουλεύουν και τον επικοινωνιακό ρόλο στον οποίο εξειδικεύονται.

Οι πιο συνηθισμένοι τύποι αφορούν:

  • Internal Communications Manager στον ιδιωτικό τομέα: Σαν Internal Communications Manager που εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα διασφαλίζεις ότι οι εργαζόμενοι έχουν κίνητρο και είναι ενήμεροι για τις επιχειρηματικές εξελίξεις. Επίσης ο χειρισμός των εσωτερικών επικοινωνιών κατά τη διάρκεια της αναδόμησης της επιχείρησης και μεγάλων επιχειρηματικών αλλαγών, είναι άλλη μια αρμοδιότητα.
  • Internal Communications Manager στον δημόσιο τομέα: Στον δημόσιο τομέα, εργάζεται για τις τοπικές αρχές ή την κυβέρνηση. Η δουλειά του είναι να κρατά ενήμερους τους υπαλλήλους του δημοσίου τομέα για αλλαγές στην πολιτική των φορέων στους οποίους εργάζονται και να επικοινωνεί άλλες απαραίτητες πληροφορίες όπως οι μισθολογικές αλλαγές.

Πώς δουλεύει ένας Internal Communications Manager;

Ένας Internal Communications Manager προάγει τη στρατηγική της επιχείρησης και διασφαλίζει ότι η επικοινωνία συμβαδίζει με τις πολιτικές και το όραμα της επιχείρησης.

Ας εξερευνήσουμε κάποιους από τους ρόλους και τις επαγγελματικές προοπτικές του επαγγέλματος.

Internal Communications Manager

Κάποιοι από τους ρόλους του επαγγέλματος περιλαμβάνουν:

  • Την ανάπτυξη και διεξαγωγή επικοινωνιακών σχεδίων: Ένας Internal Communications Manager θα χρειαστεί να δημιουργεί και να εκτελεί ένα πλάνο εσωτερικών επικοινωνιών. Συμμορφώνει τα εσωτερικά μηνύματα με την αποστολή, το όραμα και την προϊοντική τοποθέτηση της επιχείρησης. Πρέπει να παρευρίσκεται σε διευθυντικά meeting και να δημιουργεί εσωτερικά μηνύματα για να κρατά τους εργαζομένους ενήμερους για τις λειτουργίες της επιχείρησης. Συνεργάζεται με τα τμήματα του Ανθρώπινου Δυναμικού και τις ομάδες Μάρκετιγκ και βοηθά να διεξαχθούν και να εκτελεστούν σωστά οι επικοινωνιακές πρωτοβουλίες.
  • Την δημιουργία γενικών επικοινωνιακών οδηγιών για τους εργαζόμενους: Είναι υπεύθυνος για τη δημιουργία των εσωτερικών και εκτελεστικών επικοινωνιών. Καθορίζει την μέθοδο της επικοινωνίας και δημιουργεί περιεχόμενο. Μερικές φορές, η πληροφορία απαιτεί την ανάπτυξη των παρουσιάσεων, των post στο blog της επιχείρησης και τη δημιουργία των newsletters. Δημιουργεί ανακοινώσεις για να μεταδώσει απλά μηνύματα σε όλη την ομάδα.
  • Την διοίκηση των καναλιών επικοινωνίας: Χρειάζεται να διατηρεί και να επιτηρεί τα εσωτερικά κανάλια επικοινωνίας. Εγκρίνει το περιεχόμενο που μοιράζεται στα κανάλια επικοινωνίας και δημιουργεί ένα πλάνο για να διατηρήσει ενεργές τις πλατφόρμες αυτές. Τηρεί ένα ημερολόγιο δράσεων έτσι ώστε να ενημερώνονται όλοι στο προσωπικό εγκαίρως. Χρειάζεται επίσης να κάνει έρευνα και να αναπτύξει προτάσεις που θα κρατήσουν το προσωπικό παρακινημένο ή να ποστάρει ιστορίες στις σελίδες δικτύωσης της επιχείρησης. Εάν η επιχείρηση ετοιμάζει μια μεγάλη ανακοίνωση, θα προετοιμάσει την ομάδα για την ανακοίνωση αυτή μέσω του ιδιωτικού δικτύου επικοινωνίας.
  • Την υποστήριξη των meeting της ηγεσίας και των άλλων μελών της επιχείρησης. Χρειάζεται να υποστηρίζονται τα διευθυντικά στελέχη της επιχείρησης δουλεύοντας πάνω στο σωστό μήνυμα που πρέπει να αποτυπωθεί κάθε φορά. Παρέχεται βοήθεια στα meeting των υπαλλήλων ή στις συνελεύσεις οργανώνοντας τα προγράμματα, τα logistics και την επιλογή των ομιλητών.
  • Την παροχή συμβουλών στους ανώτερους διευθυντές. Ένας Internal Communications Manager, συγκεντρώνει πληροφορίες από τους εργαζόμενους τις οποίες μεταφέρει στους διευθυντές. Όταν έρθει η ώρα να ληφθούν αποφάσεις που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τους εργαζόμενους, δίνει συμβουλές για την καλύτερη προσέγγιση για να ελαχιστοποιηθεί το αντίκτυπο στους εργαζόμενους. Εφόσον συμμετέχει στα meetings, διασφαλίζει την επικοινωνιακή συνέπεια και βοηθά να χτιστεί η εμπιστοσύνη με τους υπαλλήλους.

Εκπαίδευση και Δεξιότητες

Εκπαίδευση

Για να ακολουθήσεις το συγκεκριμένο επάγγελμα χρειάζεται να έχεις αποφοιτήσει από σχολή Δημοσίων Σχέσεων, από τμήματα Επικοινωνίας ή να έχεις κάνει σχετικά μαθήματα.

Χρειάζονται τα Αγγλικά.

Πτυχία Πανεπιστημίου στις Επιχειρήσεις και το στρατηγικό μάρκετιγκ επίσης αυξάνουν τις πιθανότητες να ανέβεις κλίμακα σχετικά πιο γρήγορα.

Όσον αφορά στην εργασιακή εμπειρία, χρειάζονται αρκετά χρόνια προϋπηρεσίας για να ανελιχθεί κανείς.

Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται πρακτική και αρκετή εμπειρία σε αντίστοιχους τομείς όπως η επικοινωνία για να βελτιώσεις τις ικανότητες σου. 

Internal Communications Manager

Δεξιότητες

Συγγραφικές Δεξιότητες. Μερικές από τις δεξιότητες που χρειάζονται, είναι σίγουρα οι συγγραφικές. Θα χρειαστεί να γράψεις αρκετά είδη περιεχομένου, από ποστ σε blog έως newsletters και εσωτερικές ανακοινώσεις. Χρειάζεται επίσης να μπορείς να συντάσσεις διάφορα είδη περιεχομένου, να τα ελέγχεις και να αξιοποιείς τις απαραίτητες πληροφορίες για να συντάξεις ιστορίες.

Προφορικές Δεξιότητες. Θα χρειαστεί να κάνεις αρκετές παρουσιάσεις στο προσωπικό. Για το λόγο αυτό, χρειάζεσαι καλές επικοινωνιακές δεξιότητες και ικανότητες παρουσίασης. Χρειάζεται να αναπτύξεις μια ευαισθησία ως προς τους στόχους των εργαζόμενων και τις αξίες και να μεταφέρεις το μήνυμα που θα το κάνει να συμβαδίσει με το όραμα της επιχείρησης.

Διαπροσωπικές Δεξιότητες. Θα χρειαστεί να συνεργάζεσαι με πολλά τμήματα της επιχείρησης για να εξασφαλιστεί η ροή των πληροφοριών μέσα στην επιχείρηση. Οι καλές διαπροσωπικές σχέσεις θα σε βοηθήσουν να έχεις καλή σχέση με όλους και να μπορείς να επικοινωνείς με όλα τα μέλη του προσωπικού.

Internal Communications Manager

Οργανωτικές Δεξιότητες. Εφόσον η επιχείρηση χρησιμοποιεί πολλά κανάλια επικοινωνίας, οι οργανωτικές δεξιότητες είναι απαραίτητες για να μπορεί να παραμένει οργανωμένη η ατζέντα της επιχείρησης. Χρειάζεται να προγραμματίζεις το πλάνο και το χρόνο που θα χρειαστούν για τις συναντήσεις και άλλα σημαντικά γεγονότα.

Δημιουργικότητα. Χρειάζεται δημιουργικότητα για να φτιάχνεις τις εξαιρετικές επικοινωνιακές στρατηγικές της επιχείρησης. 

Η εξοικείωση με την πληροφορική είναι επίσης απαραίτητη για τη δημιουργία εσωτερικών μηνυμάτων.

Πηγή: Randstad

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Ίσως σας ενδιαφέρει