Σε προηγούμενο άρθρο μας, αναφερθήκαμε στην δημιουργία σταθερού εισοδήματος στο YouTube. Εξηγήσαμε με απλά μαθηματικά κατά πόσο είναι εύκολο, αλλά δώσαμε και 7 τρόπους για να το επιτύχετε γρηγορότερα.
- Διαφημίσεις YouTube
- Memberships
- Super Chat
- Προϊόντα και υπηρεσίες
- Χορηγούμενα βίντεο
- Affiliate Marketing
- Subscriptions
Στο σημερινό μας άρθρο, θα εξετάσουμε κάθε έναν από τους 7 τρόπους, δίνοντάς σας έτσι μια αναλυτική εικόνα για το επιχειρηματικό κομμάτι του YouTube.
1. Διαφημίσεις YouTube
Κατά μέσο όρο, μπορείτε να εισπράττετε 3 έως 5 ευρώ ανά 1.000 προβολές χρησιμοποιώντας διαφημίσεις YouTube.
Όμως, αυτός είναι απλά ένας μέσος όρος. Πληρώνεστε κυρίως με βάση τον αριθμό των προβολών (views) που παίρνουν τα βίντεο σας. Επίσης, το YouTube δεν εμφανίζει διαφήμιση κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ στο βίντεο σας.
Για αυτό, είναι σημαντικό να γνωρίζετε τι μετράει ως προβολή στο YouTube. Αυτό περιλαμβάνει ακόμη και τον χρόνο που αφιερώνουν τα μέλη παρακολουθώντας Live βίντεο. Περιλαμβάνει επίσης βίντεο που παίζονται στο background στα κινητά τους. Για παράδειγμα, αν κάποιος παίζει μουσική μέσω YouTube.
Το κανάλι σας μπορεί επίσης να κερδίσει χρήματα από τα μέλη του YouTube Premium. Τα μέλη του Premium δεν χρειάζεται να παρακολουθούν διαφημίσεις. Όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι αγνοείται η προβολή τους κατά τον υπολογισμό του εισοδήματός σας.
Το περιεχόμενό σας πρέπει να είναι φιλικό προς τους διαφημιστές, προκειμένου να πληροί τις προϋποθέσεις για το πρόγραμμα του YouTube. Αυτό διασφαλίζει ότι οι διαφημιζόμενοι θα προσελκύουν τους πελάτες σας μέσω των βίντεο σας.
Το YouTube αναφέρει κάποια θέματα που θεωρούνται “μη φιλικά προς τους διαφημιστές”. Μερικά από αυτά είναι:
- Ακατάλληλη γλώσσα
- Βία
- Περιεχόμενο για ενήλικες
- Περιεχόμενο που σχετίζεται με όπλα
- Περιεχόμενο που σχετίζεται με ναρκωτικά
- Αμφιλεγόμενα ζητήματα
- Ευαίσθητα γεγονότα
Πληρώνεστε μόνο όταν ο λογαριασμός σας στο Google AdSense κερδίσει 100 ευρώ. Οπότε, θα πρέπει να είστε υπομονετικοί τις πρώτες μέρες του καναλιού σας.
Από την πρώτη στιγμή, εστιάστε στην δημιουργία περιεχομένου υψηλής ποιότητας και το χτίσιμο του προσωπικού σας brand.
2. Memberships
Δώστε την ευκαιρία στους subscribers σας να λαμβάνουν ακόμη περισσότερα από εσάς. Μέσω των memberships, πληρώνουν μια μηνιαία συνδρομή για προνόμια μοναδικά για εκείνους, όπως:
- Προσωποποιημένα emojis
- Exclusive bonuses και badges
- Live Streams και βίντεο που μόνο εκείνοι μπορούν να παρακολουθήσουν
Άλλη πηγή εισοδήματος τύπου membership είναι οι συνδρομές τρίτων (third party memberships). Οι subscribers σας γίνονται premium μέσω άλλων websites όπως το Patreon ή το Tribe. Με αυτόν τον τρόπο, ξεκλειδώνουν:
- Exclusive περιεχόμενο
- Ιδιωτικά chats και communities
- Εκπτώσεις σε προϊόντα ή υπηρεσίες που τους παρέχεται
Όλο αυτό το concept σας επιτρέπει να γίνετε πιο δημιουργικοί με τις επιλογές σας. Δεν περιορίζεστε δηλαδή στις πολιτικές και τις οδηγίες του YouTube.
Οι περισσότεροι χρήστες στο Patreon και το Tribe είναι ήδη εξοικειωμένοι με αυτές τις πλατφόρμες και θα είναι διατεθημένοι να πληρώσουν για το content σας.
Για αυτό, εξετάστε τρόπους με τους οποίους μπορείτε να παρέχετε μπόνους και προνόμια, χωρίς όμως να απαιτείται πολύ επιπλέον χρόνος και ενέργεια από μέρους σας.
3. Super Chat
Το YouTube Super Chat βοηθά τους streamers να λαμβάνουν χρήματα κατά την διάρκεια ενός Live βίντεο. Αποτελεί τον πιο πρόσφατο τρόπο δημιουργίας εισοδήματος από τους 7.
Οι θεατές μπορούν να πληρώσουν για να αναδείξουν τα σχόλιά τους, έτσι ώστε να τα διαβάσετε κατά τη διάρκεια του stream σας.
Όσα περισσότερα χρήματα δίνουν, τόσο περισσότερο εμφανίζονται τα σχόλιά τους. Επιπρόσθετα, αυξάνεται αντίστοιχα και το όριο χαρακτήρων των σχόλιων τους.
Όταν τα Live Streams σας είναι μικρά σε διάρκεια, το κοινό σας δεν θα ασχοληθεί με το Super Chat. Ξέρουν ότι τα σχόλιά τους θα φανούν ούτως ή άλλως.
Ωστόσο, όταν χιλιάδες άνθρωποι συντονίζονται σε ένα stream σας και το chat “πλημμυρίζει” από συνεχόμενα μηνύματα, το Super Chat είναι ένας πολύ καλός τρόπος για το κοινό σας να διασφαλίσει ότι θα βλέπετε τα σχόλιά τους.
Ορισμένοι creators χρησιμοποιούν το Super Chat και ως πλατφόρμα δωρεών. Αυτό το κάνουν προκειμένου να ζητήσουν την στήριξή σας για να συνεχίσουν να παράγουν content για εσάς. Οι δωρεές γίνονται απευθείας από το chatbox.
Επομένως, ενθαρρύνετε το κοινό σας να αλληλεπιδρά με εσάς. Ζητήστε ερωτήσει. Δώστε απαντήσεις. Εάν κάποιος σας πληρώνει για να χρησιμοποιήσει το Super Chat, φροντίστε να τον ευχαριστήσετε για την υποστήριξή του και να τον κάνετε να αισθανθεί καλά για τα χρήματα που έδωσε.
Επίσης, βρείτε δημιουργικούς τρόπους για να λαμβάνετε δωρεές. Για παράδειγμα, μπορείτε να δημιουργήσετε κάποιο challenge κάθε φορά που λαμβάνεται μία.
Δεν είναι απαραίτητο όλο το κοινό σας να πληρώνει και να χρησιμοποιεί το Super Chat. Χρειάζεστε απλώς μερικούς που θα σας υποστηρίζουν πιστά σε κάθε stream σας και θα έχετε πετύχει.
Τέλος, έχετε υπόψη ότι δεν κρατάτε όλα τα χρήματα που παίρνετε από το Super Chat. Το YouTube παίρνει περίπου το 30% του συνόλου.
4. Προϊόντα και Υπηρεσίες
Ίσως η πιο “straightforward” πηγή εισοδήματος από τις 7. Το YouTube είναι μια εξαιρετική πλατφόρμα για να πουλάτε τα δικά σας προϊόντα και υπηρεσίες.
Εάν τόσα πολλά brands παγκοσμίως είναι πρόθυμα να δώσουν χιλιάδες ευρώ για να προσεγγίσουν το κοινό σας με τη μορφή διαφημίσεων, φανταστείτε τι θα μπορούσατε να κάνετε με οργανικό περιεχόμενο.
Απλώς φανταστείτε τι μπορείτε να προσφέρετε. Θα μπορούσε να είναι κάτι απλό, όπως μπλουζάκια. Ή κάτι πιο περίπλοκο όπως online μαθήματα.
Θα μπορούσατε επίσης να προσφέρετε υπηρεσίες. Εάν οι άνθρωποι παρακολουθούν το περιεχόμενό σας, πιθανότατα σας εμπιστεύονται ως έναν από τους καλύτερους στον συγκεκριμένο κλάδο.
Ως αποτέλεσμα, μπορεί να είναι πρόθυμοι να σας πληρώσουν για μια δουλειά όπως η σύνταξη άρθρων, η κατασκευή μιας εφαρμογής, η υποβολή φόρων ή η παροχή στρατηγικών συμβουλών μάρκετινγκ.
Το YouTube σάς επιτρέπει να προβάλλετε τα επίσημα προϊόντα σας στο κανάλι σας, αλλά και στα βίντεο. Θα εμφανίζονται έως και 12 προϊόντα σας και μπορείτε να αποφασίσετε ποια θα εμφανίζονται σε ποια βίντεο.
Έχετε αρκετές επιλογές σχετικά με το σχέδιο μάρκετινγκ των προϊόντων σας. Θα μπορούσατε να είστε άμεσοι και να προβάλλετε τα προϊόντα σας σε ειδικά βίντεο. Ή, ίσως προτιμάτε να είστε πιο διακριτικοί χρησιμοποιώντας την εφαρμογή σας ως μέσο επίδειξης.
Μπορείτε συνδέστε στοιχεία σας με πλατφόρμες ecommerce όπως το Amazon και eBay, ή ακόμα και με το δικό σας website. Μερικές φορές, μια σελίδα κατευθύνει τους χρήστες στα προαναφερθέντα είναι η καλύτερη επιλογή.
Αν θέλετε να πουλάτε στο YouTube, μην περιμένετε απλώς από τους ανθρώπους να πέσουν τυχαία στο τμήμα των προϊόντων σας. Αξιοποιήστε την περιγραφή (description) των βίντεο και τα σχόλια για να τους κατευθύνετε στο σημείο που μπορούν να κάνουν μια αγορά.
5. Χορηγούμενα βίντεο
Το περιεχόμενο που διαφημίζεται τυχαία σε ένα βίντεο στο YouTube συνήθως απωθεί τον θεατή. Επομένως, σας επιτρέπει να διαπραγματευτείτε απευθείας με τα brands, τα οποία θέλουν διαφημίσουν τα προϊόντα τους με έναν πιο smooth τρόπο.
Εάν έχετε ένα μεγάλο και αφοσιωμένο κοινό, είναι ακόμα πιο πιθανό να συνεργαστούν μαζί σας για να προβληθούν στην αγορά-στόχο τους.
Δημιουργήστε μια ρεαλιστική λίστα με brands με τα οποία θα θέλατε να συνεργαστείτε. Παράλληλα, μπορείτε να λάβετε υπόψη προσφορές από οποιονδήποτε θέλει να συνεργαστεί μαζί σας.
Το πώς θα πετύχετε συμφωνίες χορηγίας εξαρτάται αποκλειστικά από εσάς και την εταιρεία. Μερικές ιδέες διαφήμισης είναι:
- Συμπεριλάβετε μια σύντομη διαφήμιση 30 δευτερολέπτων στην αρχή ή στο τέλος του βίντεο σας.
- Χρησιμοποιήστε ή φορέστε το brand στα βίντεο σας
- Δημοσιεύστε ένα βίντεο σχετικά με την χορηγία
Ανεξάρτητα από το πώς προμοτάρετε ένα brand, να είστε πάντα αυθεντικοί και ειλικρινείς με το κοινό σας. Mην προσπαθήσετε να το εξαπατήσετε σε τίποτα. Αυτό δεν είναι μόνο καλό για τη σχέση σας με εκείνο, αλλά είναι απαραίτητο να συμμορφώνεστε με τους κανονισμούς FTC, ASA και άλλους.
Όταν ανεβάζετε ένα βίντεο, επιλέξτε το πλαίσιο προώθησης επί πληρωμή και το YouTube θα προσθέσει το κείμενο “Περιλαμβάνει προώθηση επί πληρωμή” τους θεατές.
Μην ανησυχείτε, δεν είναι ένα άσχημο ή κατάφωρο μήνυμα. Απλώς καθιστά σαφές στους θεατές όταν υπάρχει περιεχόμενο χορηγίας.
6. Affiliate Marketing
Αν και αναφέρουμε συνολικά 7 πηγές εισοδήματος, το affiliate marketing είναι παρόμοιο με το περιεχόμενο χορηγίας. Προσελκύετε επισκεψιμότητα στο website σας ή στο e-shop μιας εταιρείας. Όταν κάνουν μια αγορά, λαμβάνετε ένα ποσοστό της πώλησης.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλες τις παραπάνω τακτικές περιεχομένου χορηγίας για να προβάλλετε προϊόντα και υπηρεσίες στο κανάλι σας. Ωστόσο, δεν ψάχνετε μόνο για προβολές. Χρειάζεστε άτομα να κάνουν κλικ και να αγοράσουν. Αυτός ο διαφορετικός στόχος θα διαμορφώσει τη στρατηγική περιεχομένου σας.
Όπως και με τις χορηγίες, θέλετε μόνο να προωθήσετε προϊόντα που εμπιστεύεστε (και κατά προτίμηση χρησιμοποιείτε). Εάν επηρεάσετε το κοινό σας να αγοράσει μέτρια προϊόντα και υπηρεσίες, θα χάσει την εμπιστοσύνη του σε εσάς.
Συνήθως μπορείτε να ξεκινήσετε με το affiliate marketing νωρίς στη “ζωή” του καναλιού σας. Να θυμάστε, να δίνετε πάντα αξία πρώτα. Ξεκινήστε με το content σας. Μόλις τελειώσετε, σκεφτείτε τρόπους με τους οποίους μπορείτε να προσθέσετε συνδέσμους συνεργατών, αλλά ποτέ μην προσπαθήσετε να το επιβάλετε.
7. Subscriptions
Δεν πληρώνεστε για τους subscribers που έχετε στο YouTube. Παρόλο αυτά, από τις 7 πηγές, αυτή είναι η πιο σημαντική που μερικές φορές πολλοί την αγνοούν. Ενώ οι προβολές φέρνουν τις διαφημίσεις (που αποφέρουν έσοδα), οι subscribers σάς φέρνουν σταθερά προβολές.
Αναπόφευκτα, κάποιο βίντεο σας θα έχει περισσότερες προβολές από τα υπόλοιπα. Θα σας αποφέρει στην αρχή κάποια χρήματα, αλλά θα σταματήσει εκτός και αν μπορείτε να μετατρέψετε αυτές τις εφάπαξ προβολές σε πιστούς subscribers.
Δημιουργήστε μια στρατηγική η οποία θα κάνεις τους θεατές να εγγραφούν και να παραμείνουν. Αυτό ξεπερνά τη δημιουργία clickbait τίτλων.
Δεν θέλετε οι άνθρωποι απλώς να βλέπουν ένα βίντεο και να φεύγουν. Θέλετε να μείνουν και να βλέπουν συστηματικά το content σας.
Ακολουθούν μερικοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να αυξήσετε τους subscribers σας στο YouTube:
- Υπενθυμίστε στους θεατές σας να εγγραφούν για να μπορούν να απολαμβάνουν και αλλά βίντεο σας χωρίς να σας ψάχνουν.
- Αξιοποιήστε τα social media για να διαφημίσετε το κανάλι σας και να φέρετε followers από εκεί.
- Αλληλεπιδράστε με το κοινό σας (interact)
Επιπλέον tips
Πέραν των 7 προαναφερθέντων πηγών, υπάρχουν κάποια μικρά tips ακόμα που θα μπορούσαν να σας βοηθήσουν:
Το κανάλι σας χρειάζεται τουλάχιστον 1.000 subscribers για να πληροί τις προϋποθέσεις για memberships. Μόλις φτάσετε το νούμερο, θα μπορείτε να ενεργοποιήσετε τις συνδρομές και για το YouTube Studio σας.
Είναι σημαντικό να καταλάβετε ότι, παρά τις 7 πηγές εισοδήματος, η νοοτροπία “πώς μπορώ να κερδίσω χρήματα από το κοινό μου” έναντι “πώς μπορώ να προσφέρω επιπλέον αξία στο κοινό μου” σχεδόν πάντα αποτυγχάνει.
Βρείτε ένα κόστος συνδρομής membership που αντιστοιχεί στα προνόμια που προσφέρετε. Εάν προσφέρετε μόνο badges και emojis, πιθανότατα δεν αξίζει 10 ευρώ το μήνα. Ωστόσο, αν παρέχετε exclusive περιεχόμενο και πρόσβαση σε live streams σας, τότε η αξία είναι μεγάλη.
Πηγή: Foundr